Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan trene opp aggressivitet


Djervekvinnen

Recommended Posts

Så på tv idag om dyr som ble trent til film. Der var det en hund som bjeffet og snerret mens den viste tenner. Eieren gjorde et håndsignal og så satte den igang med glefsingen. Så jeg lurer på... hvordan kunna han ha trent dette? å vise "aggressiv" holdning, iform av flekking av tenner og glefsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på tv idag om dyr som ble trent til film. Der var det en hund som bjeffet og snerret mens den viste tenner. Eieren gjorde et håndsignal og så satte den igang med glefsingen. Så jeg lurer på... hvordan kunna han ha trent dette? å vise "aggressiv" holdning, iform av flekking av tenner og glefsing?

Det kan være at de har fanget en tilfeldig adferd som oppstår f.eks under lek, og forsterket den.

Ikke så sjelden at "aggresssiv" avsløres på grunn av hundens øvrige kropsspråk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermann i USA blir veldig ofte trent til nettopp den type vakt hund.

de er da trent til bare skremsel å ikke angrep. de e ofte trent opp til å reagere likens

mot andre dyr som mot mennesker.

Det siste jeg så var en som hadde 5 stk Dobermann hunder

som hadde ansvar for vakthold langs gjerdet rundt eiendomen, da de hadde mange andre dyr på innsiden av gjerdet. Uansett hvem eller hva som kom på feil side av gjerdet så fikk de samme behandlinga. 5 stk kuperte Dobermann i full gi hals med tenner`n på tørk. tøffeste jeg har sett.

Kan noen gi informasjon om hvem eller hvor man kan få hjelp til den type trening...?

Da dette er noe man ikke burde prøve på egenhand, om man da ikke kjører ovnsrør. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg og! Den gjorde det for å få godis..Morsomt :) . Antar at man kunne ha shapet det inn (belønnet for at den løftet litt på leppa osv) eller ha "fanget" den og belønnet den som nevnt over..Det siste er vel mest sannysnlig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på tv idag om dyr som ble trent til film. Der var det en hund som bjeffet og snerret mens den viste tenner. Eieren gjorde et håndsignal og så satte den igang med glefsingen. Så jeg lurer på... hvordan kunna han ha trent dette? å vise "aggressiv" holdning, iform av flekking av tenner og glefsing?

Hunden min flekket tenner på kommando (kommandoen er "smil" da, så om man skal skremme noen bør man vel passe på at de ikke hører den?), og det har jeg shapet frem ved å klikke (jepp, jeg bruker klikker, men jeg klikkertrener ikke :) ) for den atferden, og den tilbyr han når han er litt usikker på hva jeg vil (noen klør seg i panna, han trekker på leppa ;) ) Nå snerrer han ikke, men han "bjeffer" (man må vel legge godvilja til for å kalle det bjeffing, for egentlig så mimer han bare), og da ser han egentlig ganske syk ut, tenner som klaprer og leppa omtrent på neseryggen, liksom.. Men det finnes ikke aggresivt ment fra hans side, det er biprodukter fra et noe mislykket forsøk på å lære han å melde.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...