Gå til innhold
Hundesonen.no

Bleiebøtte til hundeposerg

Recommended Posts

Jeg har flyttet i ny leilighet og borettslaget er alt annet enn hundevennlig mht avstander. For å komme til søppelstasjonen for restavfall må jeg ned 5 etg og viiidere bortover en vei (terasseleiligheter) Har derfor funnet ut at jeg kan ikke gå denne veien for å kaste bæsjeposer 4-6 ganger pr dag og jeg nekter å kaste i restavfallet mitt inne. 

Har bioposer som jeg noen ganger kaster langt inn i en skråning som ingen bruker - men dette fungerer ikke i lengden.

Jeg tenkte derfor å gå til innkjøp av bleiesøppelspann. Er det noen erfaringer for en grønnskolling som ikke har barn? Jeg tenkte at det vil være lurt da de er luktfri og jeg kan derfor kaste posene innendørs.

Mine kriterier er at den ikke er så dyr (ser at noen koster 2000kr, uaktuelt) og at det ikke er dyre spesiallagede refill poser. Jeg tenker å tømme den hver dag da jeg må ned samme vei for å kaste mitt eget søppel + hente posten.

hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Vel, jeg vet om veldig mange som er misfornøyd med disse bøttene som har barn. Dyre, tungvint å tømme, lukter fortsatt osv..

Men dere er vel ute når hunden er på do? Hvorfor ikke bare gå på do bortover mot søppelanlegget?

Var for å slippe å gå samme ruten hver eneste gang de skal luftes (når man først har gått ned alle trappene så er det laaangt å gå rundtur for å komme en annen vei tilbake) så var helst for variasjonen og dersom jeg blir overasket av en bommelom (de er rimelig rutinert der men man vet jo aldri) slippe å gå en "tur" på 10 min for å kaste posen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mener du at hunden bæsjer inne 4-6 ganger om dagen?
For er du på tur, så går du vel turer andre steder enn bare rundt blokka du bor i?
I så fall, bær med deg bæsjeposen og hiv i første søppelspann du ser.

Om den bæsjer inne 4-6 ganger for dagen, så er du ute altfor lite *ler*

Forøvrig - selv med biobag så er det UGREIT å kaste den i naturen altså, den forsvinner ikke over natta - da er det bedre å la bæsjen ligge.

Vi andre bærer posene med oss på tur, så jeg ser liksom ikke helt greia med at ikke du kan gjøre det samme - om alle hadde kasta posene sine i busk og kratt så ville det sett rimelig ****** ut overalt.

Har hunden uhell inne - plukk opp med dopapir (ikke tørkepapir) og kast i do og skyll ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Forøvrig - selv med biobag så er det UGREIT å kaste den i naturen altså, den forsvinner ikke over natta - da er det bedre å la bæsjen ligge.

Enig! Bioposer er vel bare for at de skal bli nedbrutt raskere. De skal fortsatt kastes i restavfallet, og ikke ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Belgerpia skrev:

Mener du at hunden bæsjer inne 4-6 ganger om dagen?
For er du på tur, så går du vel turer andre steder enn bare rundt blokka du bor i?
I så fall, bær med deg bæsjeposen og hiv i første søppelspann du ser.

Om den bæsjer inne 4-6 ganger for dagen, så er du ute altfor lite *ler*

Vi andre bærer posene med oss på tur, så jeg ser liksom ikke helt greia med at ikke du kan gjøre det samme - om alle hadde kasta posene sine i busk og kratt så ville det sett rimelig ****** ut overalt.

Har hunden uhell inne - plukk opp med dopapir (ikke tørkepapir) og kast i do og skyll ned.

Jeg skjønner ikke hvor jeg har skrevet at problemet er bæsjing inne? 

Jeg har to hunder som gjør fra seg x antall ganger ila en dag, det er null søppelspann i turområdet vårt, alt er enten hengelås på eller lukket inn i søppel hus som de forskjellige borettslagene eier. 

Så for å forklare en gang til: hver eneste gang en av hundene bæsjer må jeg ned 5 etg og gå et godt stykke etter dette for å komme til mitt eget borettslag sitt søppelhus. For å slippe å gå denne turen flere ganger pr dag for å kaste en enkelt hundepose så lurte jeg derfor på om noen hadde en lur løsning slik at jeg kan gå den 1 gang om dagen istedenfor.

Begge er helt stuerene - dette er snakk om når de gjør fra seg UTE. 

Blir også fasinert over hvor negativ energi det ble av et enkelt spm. Var ute etter ideer og erfaringer - ikke meninger om til og med hvordan jeg skal plukke opp bæsjen inne i mitt eget hjem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jeampi skrev:

Så for å forklare en gang til: hver eneste gang en av hundene bæsjer må jeg ned 5 etg og gå et godt stykke etter dette for å komme til mitt eget borettslag sitt søppelhus.

Problemet er kanskje at vi ikke skjønner dette med at du må gå ned 5 etasjer hver gang hundene bæsjer? Er dere ikke ute da? På bakkenivå? 

Og du kan vel bare legge posene i en bøtte med lokk på? Om du tømmer den hver dag er det vel ikke så stort problem med lukt. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke greia med at man må gå innenfra og ut for å kaste poser, om hundene ikke gjør fra seg inne, men mulig jeg er litt kort :P Bleiebøtter er ikke luktfri. Man blir bare herda når man går lenge nok i bleielukt (gud, jeg savner ikke det der, kjenner jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Caroline skrev:

Skjønner heller ikke greia med at man må gå innenfra og ut for å kaste poser, om hundene ikke gjør fra seg inne, men mulig jeg er litt kort :P Bleiebøtter er ikke luktfri. Man blir bare herda når man går lenge nok i bleielukt (gud, jeg savner ikke det der, kjenner jeg). 

Tror hun det hun mener er at nærmeste søppeldunker er langt unna der man tar små tisseturer :P Et godt stykke å gå når man bare tenkte seg utfor for å la dem gjøre fra seg. Og at i terasseleiligheter, betyr det å gå mange etasjer ned (ute?) for å komme seg til søppeldunken. Tungvindt om man har små ut på do-runder nær leiligheten bare. Sånn jeg forsto det :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig heg er forferdelig dårlig på å forklare meg men Orca skjønte det. Når jeg lufter går jeg ofte på oppsiden av blokken både for variasjonen sin skyld og fordi jeg har en 11 år gammel pom som ikke bør gå i 1000 trappetrinn om dagen. Ja jeg kan bære henne med det var ikke dette som var topicen. Ovenifra er det ikke eksisterende med søppelbøtter, og posene LUKTER derfor tar jeg de ikke inn i mitt eget søppel. Jeg har felles oppgang med tre andre, tviler på at de blir glad for at det står en søppelbøtte med bais utenfor inngangsdøren min. 

Jeg har satt et søppelspann på terassen, så får jeg heller komme på noe lurt neste sommer i (forhåpentligvis) varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annik skrev:

Jeg har ei bleiebøtte du kan få av meg, om du vil teste det ut. Følger med en refill. En Angelcare. Ikke brukt :)

Du må eventuelt betale frakt for den bare :P

Oi så utrolig snilt! Jeg tror jeg prøver vanlig søppelbøtte da jeg leser over st de ikke er så luktfri likevel. Men utrolig snilt, tusen takk! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...