Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av hund mot betaling?


Tinkerbell

Recommended Posts

Har passet en del hunder det siste året, men har ikke tatt noe betaling for det. Det lengste jeg hadde en hund hos meg var i 4 uker nå i sommer. Jeg fikk ikke penger til mat eller noe.

Syntes dere man bør kreve å få noe betalt eller skal man bare si ja uten å få noe som helst??

Liker godt å passe hunder, men har blitt spurt av venner osv.. hvorfor jeg ikke ber om å få noen kroner særlig når det blir flere uker av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns du kan ta litt betalt for det, du skal ihvertfall ikke ha noen utlegg for det!

Jeg passer ofte mange hunder, men så har de eieren Tequila når jeg trenger hundevakt også da.. Vi bytter litt på.. Jeg passer også en hund fast hver onsdag, det får jeg penger for. 500 i mnd, innimellom blir det flere dager og da får jeg ekstra betalt for det. Men det hender at jeg har den hunden en helg uten å få noe for det også.. Men reiser eieren utenlands så pleier hun å kjøpe parfyme eller noe sånt til meg da! :wub: Så det er jo en vinn/vinn situasjon! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan ta deg betalt for det. Hvertfall så bør eierne sørge for for å slikt selv i den perioden du passer hunden. Er det for venber og sånt så ville ikke jeg tatt betalt, men de måtte nok holdt hunden med for selv. Syns ikke du skal ha noe utlegg for å passe andres hunder hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene som jeg har passet har jeg bare fått betalt for én av dem (men jeg har prøvd å fortelle henne at jeg ikke vil ha betalt for det , for jeg elsker å passe ham)

Jeg har aldri passet på noen i mange uker i strekk, men begynner det å bli så lang tid så syns jeg at du kunne fått noen kr for det.

Men jeg hadde aldri tatt betalt for å passe noens hunder to-tre dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg får betalt jeg :)

Men om jeg vil ha det er en annen ting.. Nåpr jeg luftet hunder før, så fikk jeg 30 kr dagen... :)

eller...de bare ga med maaange penger..ofte 3-4 20-kroninger =O

Noen ganger en 50 lapp, og EN gang en 100-lapp..SYKT!!!

Jeg så selvfølgelig NEI til dette, da jeg elsker å lufte hunder :D

Men når jeg passer hund i flere dager så får jeg betalt+++penger til föret. Eller, mamma og pappa får betalt. MEd vin =P De som ikke gjør noen verden ting =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare passet noen av mine nærmeste venners hund hvis det var noe. Ikke passet hvem som helst. Kjent hunden godt. Så måtte jeg hatt all mat som hunden trengte og tepper, leker, gobiter osv. Penger? vet ikke helt. jeg syns selv det er vanskelig å be eller vurdere sånnt... Da må eieren ta initiativ og komme med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For venner mener jeg det holder hvis de har maten,eventuelle god biter,tyggeben osv. Eventuelt får de betale hvis bikkja ødelegger noe.

Hundepasser selv og akkurat i dag har jeg ei mix som er noe stresset av seg,og der klarte vennen og "glemme" maten. Vel,hun får gi det tilbake nestegang.

Mnd betaling osv synes jeg at jeg har funnet en real pris på(hvis det ikke er for venner altså),men jeg synes det og få betalt pr dag er noe verre. Minste lønna mi er på 76 kroner timen(!),men det blir mer betalt enn 1 kennel. Så jeg vet ikke.

Men venner kan man passe gratis så lenge man ikke har noen utgifter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulvinne@ Hvorfor skal de betale får det hunden hadde ødelagt? Jeg mener DU(Ikke nødvendigvis deg, bare sånn generelt) hadde passet på en bikkje så hadde det vært den personen som passet på hunden sitt ansvar og passe på at hunden ikke ødelag noe.

Det er jeg helt enig i. Om man passer skikkelig på en hund, ødelegger den ingenting...

Vet at det skjer, men da mener jeg det er den som passer hunden sin feil!

Det burde være en selvfølge at eier leverer fra seg mat, tygge-bein, leker, teppet og det hunden trenger når de skal ha en hund passet.

Jeg har selv passet endel hunder, og mange av dem i opp til 4 uker.

Jeg passer kun hunder for venner, for jeg gjør det kun for å være grei, ikke fordi jeg syenst det er så himla kjekt. Har nok med mine egne hunder, liksom..

Jeg tar ikke penger for å passe hundene, men må jo inrømme at når jeg har passet en hund, så gjør det ikke "vondt" om hunde-eieren gir meg en flaske vin, en blomst eller "et eller annet" som takk for hjelpen. :)

Det syenst jeg er naturlig å gjøre selv i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne fått betaling for det. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ikke betalt. Jeg betaler kanskje 500,- per uke.

Jeg og noen venninner pleier å passe hverandre sine hunder. Så da betaler vi ikke noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne fått betaling for det. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ikke betalt. Jeg betaler kanskje 500,- per uke.

Jeg og noen venninner pleier å passe hverandre sine hunder. Så da betaler vi ikke noe:)

Hørtes ut som en grei sum :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass av venners hunder er gratis, men når det er folk man bare kjenner litt og de overlater bikkja til deg i en mnd. så hadde jeg vel helt ærlig forventa meg noe...

De har nok penger, så det er ikke problemet...

Jeg ble spurt om jeg kunne tenke meg å ha bikkja i sommer fordi det ble så dyrt å ha han på en kennel... Det var snakk om to eller tre uker.

Jeg sa nei, gidder ikke når folk tror man er en gratis privat kennel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...