Gå til innhold
Hundesonen.no

tv-tittende hunder

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har hunden som titter en del på tv? Min hund er veldig på om det er hunder på tv, og i helga så jeg på lars monsen på tvers over canada. Og rex sto å stirra på hundene. og når han endelig roa seg så sto han bare å så på..

Fotballkamper er også litt morsomt for han virker det som :)

Lagt ved et bilde hvor han ser på en av hundene til lars monsen:P

Skrevet

Hehe så søt da. Han kan slå seg sammen med Buster. Buster elskerå se tv, og noen av programmene som går på animal planet er hans favoritter, bl.a planets funniest animals og et program som går om løver. Han legger seg pent ned på matten foran tvn og kikker. Han blir nesten fornærmet om jeg skifter kanal :)

Skrevet

Pondus liker også å se på tv. Hunder, kattedyr og ulver. Han titter også bak tven innimellom, også står han og kjekker seg litt :)

Fotballkamper hender det også han ser på, er moro og se han følge ballen...Hodet fram og tilbake:)

Skrevet

Maja pleier å reagere hvis det er en hund som bjeffer eller andre høye lyder på tv'en, noen ganger løper hun til vinduet og bjeffer, og noen ganger glaner hun på tv'en :)

Skrevet

Hihi :) Lucas kan plutselig ligge i sofaen og stirre intenst på tvn.

Enda mer om han hører morsomme lyder, eller hunder eller katter ;)

Skrevet

hihi Balder liker også å se på tv, hunder er jo favoritten, men han ser på alt bare det er dyr eller mennesker i bevegelse. Var et eller annet program på discovery der de viste forskjellige dyr, og plutselig kom et nærbilde av en fisk og Balder skvatt voldsomt :) Lurte nok på hva det var for en rar skapning, han hadde garantert ikke sett en slik en før ;)

Skrevet

Vixie can se på tv og dataskjerm (joda, her sitter jenta på fanget), men hun bryr seg ikke så mye. Har en kort videosnutt på dataen med henne og søskenene hennes når de var noen uker gamle, og DET ser hun på. :)

Bosko derimot har i løpet av hele sitt liv bare sett på tv noen få ganger, og når hunder bjeffer så hopper han opp med et lite "boff" og sjekker ut vinduet (bak tven). :rolleyes:

Skrevet

Hehe, så søt. Han er ikke den eneste som ser på tv nei. Lunah syns det er veldig gøy med fotballkamper, noe ikke jeg syns, så det er godt vi har flere tv'er i huset :)

Og hver gang det bjeffer en hund på tv så flyr hu på tven. Ikke få ganger den nesten har falt ned fra tvbordet :rolleyes:

Skrevet

toya ser også på tv :wub:

men klarer aldri noen bra bilder av henne når hu gjør det...

spessielt spennenes er Animal Planet og ting som det er fart i som håndball og fotball

Skrevet

så kult :)hehe...

Simba ser også litt på tven ... Spesielt når det er hunder på tven..

Nana følger veldig mye med når jeg har på den lydighets kl.3 og elite filmen fra canis :wub:

Skrevet

Rocky ser nå ikke mye på tv :D

Men noen ganger kan han sitte og se hvis der er dyr eller noe i tv'et. Så sidder han og vender og drejer på hovedet :o Det ser så sødt ud..

Skrevet

Lille liker også å se på tv, og da særlig osbournes siden det er så mange hunder med der. Han legger av og til labben sin på tv skjermen også, han er så søt så. Tror jeg har noen bilder av at han ser på tv et sted også. skal se om jeg finner.

Skrevet

Hehe, så søt. Han er ikke den eneste som ser på tv nei. Lunah syns det er veldig gøy med fotballkamper, noe ikke jeg syns, så det er godt vi har flere tv'er i huset :P

Skal det tolkes som at pelsen har egen tv med fjernkontroll?? :D;):P

Skrevet

Hehe.. på tirsdagen nå hadde klassen min besøk av en man som snakket om blodspor. kjempe morsomt. han hadde med seg en 4 måneder gammel Shiba inu.. kjempe søt, han som hadde med seg hunden viste oss en film der Shiba inuen lekte med hans andre hund akita inu.. da sto shiban å så på filmen.. fulgte skikkelig med hehe.. morsomme greier! :lol:

Skrevet

Kite SER ikke på tv'en(kan ha noe med at den er tre Kite'er oppafor han også da,men...)

men han hører på lydene,hører han bjeffing eller folk som roper/skriker/kjefter,løper han bort til vinduet og boffer,etter det da han skjønner at det kommer fra tv kanten,løper han rundt veggen ettersom han ikke fant noe bak tv'en,han løper til gangen og blir stående der å boffe :D

Han er så søt så!! :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...