turbogutten Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Uff, så skummelt, @turbogutten! Godt det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Fy fader @turbogutten det hørtes rett og slett helt forferdelig ut, skjønner godt at du ikke klarer å slappe av helt. Men så godt at dere var tilstede og at det gikk så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 2 timer siden, turbogutten skrev: Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! Åh fytti så skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Uff, så skummelt, @turbogutten! Godt det gikk bra! Fy fader @turbogutten det hørtes rett og slett helt forferdelig ut, skjønner godt at du ikke klarer å slappe av helt. Men så godt at dere var tilstede og at det gikk så bra! [emoji4] Åh fytti så skummelt! [emoji52] Det var rett og slett helt ******. Og har så utrolig vondt i kroppen i dag, har sikkert spent hver eneste muskel i kroppen mens det holdt på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Akkurat nå, turbogutten skrev: Det var rett og slett helt ******. Og har så utrolig vondt i kroppen i dag, har sikkert spent hver eneste muskel i kroppen mens det holdt på! Tror jeg på! De sjekket henne vel skikkelig, over alt og sånt? Håper virkelig det ikke skjer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Å fyh! Så skummelt @turbogutten Godt jobba med å holde deg rolig (etter forholdene) mens det sto på. Enda godt det gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Tror jeg på! De sjekket henne vel skikkelig, over alt og sånt? Håper virkelig det ikke skjer igjen. Ja, de tok flere blodprøver og hun ble koblet til elektroder og slikt. Så håper de testet det de kunne teste :/ Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen! Å fyh! Så skummelt @turbogutten Godt jobba med å holde deg rolig (etter forholdene) mens det sto på. Enda godt det gikk bra Jeg tror det er det man kaller morsinstinkt. I det vi satt i ambulansen og hun var koblet til overvåkning så innså jeg vel hvor nære på det var og da trillet tårene. Veldig takknemlig for at det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 For en skremmende opplevelse @turbogutten Imponert over at du greide å holde deg samlet nok til du fikk hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 4 timer siden, turbogutten skrev: Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! Hjelpes! Enda godt det gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Absolute Entertainer Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Så skummelt @turbogutten God klem til det og jenta di. Håper dere slipper mer tull fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 6 timer siden, turbogutten skrev: Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! Så ekkelt! Sånt er ikke gøy. Heldigvis tåler de mer enn man skulle tro, disse små kroppene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Å herlighet @turbogutten Mareritt! Så godt det gikk bra Er av sånne grunner jeg ikke er klar for å kutte ut samsoving helt enda, til tross for "stor" baby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Fy f*** @turbogutten... Jeg får helt gåsehud. Jeg er så utrolig glad for at det gikk bra med henne. Og så får jeg lyst til å aldri sove igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Å herlighet @turbogutten Mareritt! Så godt det gikk bra Er av sånne grunner jeg ikke er klar for å kutte ut samsoving helt enda, til tross for "stor" baby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 7 timer siden, turbogutten skrev: Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! For et mareritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 16. Januar 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Så grusomt @turbogutten !! Kan ikke forestille meg hvordan dere har hatt det, en stor stor klem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 7 hours ago, turbogutten said: Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt! Grusomt jeg forstår godt hvordan du opplevde det. Så godt at det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Å herregud @turbogutten Det der hadde jeg fikset veldig dårlig ! For et mareritt!! Godt det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Absolute Entertainer Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Og jeg kjenner jeg er veldig klar på at jeg vi samsove når den tid kommer.. Her har jeg litt hyggelige nyheter Ser ut som at jeg har EL nå, med kun lavstimulering. Skal i gang med nytt IVF forsøk straks, så hadde ikke takket nei til positiv test helt på tampen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Herregud, så fælt @turbogutten. For et mareritt! Og så godt at det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 Takk for alle tanker [emoji173]️ Verste er tanken om at det kan skje på natten, legen mente jeg kom til å våkne om det skjedde men risikoen for at jeg ikke gjør det er jo der. Og ja her blir vi å fortsette med samsoving iallefall i 6 mnd. Etter 6 mnd skal babyer ha utviklet muligheten til å rense opp i hals/nese dersom noe setter seg fast, så da kanskje jeg kan vurdere egen seng til hun. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2017 20 minutter siden, turbogutten skrev: Takk for alle tanker ️ Verste er tanken om at det kan skje på natten, legen mente jeg kom til å våkne om det skjedde men risikoen for at jeg ikke gjør det er jo der. Og ja her blir vi å fortsette med samsoving iallefall i 6 mnd. Etter 6 mnd skal babyer ha utviklet muligheten til å rense opp i hals/nese dersom noe setter seg fast, så da kanskje jeg kan vurdere egen seng til hun. Jeg tror det er utrolig hva vi mødre merker, selv når vi sover. Helt utrolig å tenke på at jeg hadde planer om at C skulle sove på eget rom fra dag én... kan si det sånn at jeg ombestemte meg i det sekundet jeg fikk han i armene mine Her blir det også samsoving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 17. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 17. Januar 2017 Alle nyfødte har pustepauser innimellom. Jeg lærte for litt siden at det kan være mororefleksen ("fallskjermrefleksen", at de slår ut med armer når de "faller" feks) som gjør at de henter seg inn igjen. Det krever at de ligger på ryggen, slik at de har mulighet til å på en måte slå ut med armene. Dette er utenom aspirasjon da, men heller de "vanlige" pustepausene. Det kan være derfor det oppstår slike situasjoner, evt også med hjertestans, i bil. Det kan med andre ord være lurt å tenke på at babyene har plass til slå ut med armene Alvorlige situasjoner oppstår ikke så ofte, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 18. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2017 Jeg våknet stadig av at A hadde små pustestopp når han var baby. Helt naturlige kortvarige pustestopp , men nok til at jeg var lys våken på et nanosekund. Det er helt utrolig hva morsinstintinktet gjør med sansene. Fortsatt så våkner jeg hvis A er i ferd med å bli syk e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts