Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017

Perfect Image
 Share

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

37 minutter siden, SiriEveline skrev:

Uff føler med deg... du er råflink som står på!

Hvor gammel er han blitt nå forresten?

11 uker :) han skal etter planen opereres 23.01, på sin 3 mnd. Dag, om han veier 5 kg.. ser for meg at det blir passe styrete å drive å pumpe på sykehuset også, selvom de har pumpe til utlån og eget pumperom.. kommer jo stort sett til å være der alene med han også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krilo skrev:

Nå er jeg veldig lei av den pumpinga og all den tiden det tar.... :hmm:

:console: Det skjønner jeg så innmari godt! Husk at det går helt fint med mme også, da. Det skal være litt tid igjen til å bare kose seg med baby og, og dere har sikkert nok som stresser dere...

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

:console: Det skjønner jeg så innmari godt! Husk at det går helt fint med mme også, da. Det skal være litt tid igjen til å bare kose seg med baby og, og dere har sikkert nok som stresser dere...

1 time siden, Aslan skrev:

Du har jobbet steinhardt nå, så gi deg om du ønsker det :hug: 

Jeg vet jo at det dere sier stemmer og er jo hent enig.. bare kjenner at det sitter så langt inne å slutte når jeg faktisk har nok melk å pumpe til han :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Jeg vet jo at det dere sier stemmer og er jo hent enig.. bare kjenner at det sitter så langt inne å slutte når jeg faktisk har nok melk å pumpe til han :-/ 

:hug: Baby har best av en mamma som har ro i kropp og sjel. Er ikke det forenelig med pumping, så er kanskje ikke pumping det beste for han. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å gjøre litt begge deler evt.?
Jeg ammet jo lenge, etterhvert kun på dagtid, og var aldri i fare for å miste melken selv om jeg ammet mindre og mindre. (Det siste er kanskje individuelt da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krilo skrev:

11 uker :) han skal etter planen opereres 23.01, på sin 3 mnd. Dag, om han veier 5 kg.. ser for meg at det blir passe styrete å drive å pumpe på sykehuset også, selvom de har pumpe til utlån og eget pumperom.. kommer jo stort sett til å være der alene med han også..

Da har du jo pumpet deg i 11 uker!! Det er jo helt fantastisk! Du fortjener en stor medalje!

Er det noen sjanse for at han vil klare å die etter operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt meg skikkelig stiv og støl i rygg, mage og lår i dag. Bare det å reise seg opp etter en time i sofaen var helt grusomt, og føltes som om kroppen min skulle falle sammen :P

Håper dette er et tegn på at noe skjer snart. Mens-termin var tross alt i dag :aww:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krilo skrev:

Det vil jo uansett kunne bli ubehagelig å stoppe brått, du bør jo nesten trappe ned (eller, det går jo å slutte brått, men sånn for å gjøre det behageligere for deg), så det vil nok ta litt tid før det ikke er noe som helst. Pump de gangene du har skikkelig spreng/må og de gangene du har overskudd til det, også ser du bare hvordan det går. Føles det plutselig feil å trappe ned øker du bare igjen, føles det rett fortsetter du enten på et nivå som kjennes mer greit ut, eller kutter ut når du har trappet ned nok. Mammaer skal ikke være utslitt heller :hug: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Da har du jo pumpet deg i 11 uker!! Det er jo helt fantastisk! Du fortjener en stor medalje!

Er det noen sjanse for at han vil klare å die etter operasjon?

Han vil nok ikke klare det nei, er bare første del av leppelukkinga nå, så muskler og  vev blir ikke sydd sikkelig sammen før om 3-4 mnd igjen, også er det spalten i ganen som hindrer han i å klare å lage vakum og den lukkes ikke før han er 9-12 mnd.. og flaske er nok uansett lettest når han skal i strekk behandling minst 1 uke om 3-4 mnd også siden han blir lenket til sykehussenga så og si 24/7 da :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Det vil jo uansett kunne bli ubehagelig å stoppe brått, du bør jo nesten trappe ned (eller, det går jo å slutte brått, men sånn for å gjøre det behageligere for deg), så det vil nok ta litt tid før det ikke er noe som helst. Pump de gangene du har skikkelig spreng/må og de gangene du har overskudd til det, også ser du bare hvordan det går. Føles det plutselig feil å trappe ned øker du bare igjen, føles det rett fortsetter du enten på et nivå som kjennes mer greit ut, eller kutter ut når du har trappet ned nok. Mammaer skal ikke være utslitt heller :hug: 

Har jo trappet betraktelig ned fra de første ukene alt, pumper ikke natt blant annet, og om vi er borte store deler av dagen på sted det ikke er så enkelt å pumøe har jeg hoppet over det altså, og det har gått veldig fint i forhold til spreng (lakk bare som en sil de siste 10 minuttene før vi var hjemme etter dagskurset på riksen, pumpet bare rett før vi dro hjemmefra 05 på morran :lol: )

trooor vi har landet på å bare pumpe 2-3 ganger om dagen nå når jeg er hjemme og bare 2 ganger om det er på farten dager, på morran og før jeg legger meg, og bruke mme på de måltidene vi ikke har mm i kjøleskapet...

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marie skrev:

Går det ikke ann å gjøre litt begge deler evt.?
Jeg ammet jo lenge, etterhvert kun på dagtid, og var aldri i fare for å miste melken selv om jeg ammet mindre og mindre. (Det siste er kanskje individuelt da.)

Går ann, gjør det jo alt litt nå om det er dager vi er på farta og ikke pumping egner seg helt, men da stresser jeg så med at det første jeg må gjøre før vi drar er å pumpe og det første keg må når vi kommer hjem er å pumpe då han får melk. også ser jeg at melka er mye tynnere når jeg pumper sjeldent en dag, mer fett når jeg pumper ofte.. han trenger så fet og næringsrik melk som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krilo skrev:

Han vil nok ikke klare det nei, er bare første del av leppelukkinga nå, så muskler og  vev blir ikke sydd sikkelig sammen før om 3-4 mnd igjen, også er det spalten i ganen som hindrer han i å klare å lage vakum og den lukkes ikke før han er 9-12 mnd.. og flaske er nok uansett lettest når han skal i strekk behandling minst 1 uke om 3-4 mnd også siden han blir lenket til sykehussenga så og si 24/7 da :-/ 

Den ser jeg ;)

Men ser ut som som du har funnet en god løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd etter fødsel og nå begynner jeg å kjenne det i bekkenet igjen.. Var plaget av bekkenlåsning/løsning siste halvdel av første svangerskap og omtrent hele andre svangerskapet men har ikke kjent noe etter fødsel med noen av de. Passe surt at det nå kjennes drastisk verre og verre, trodde liksom jeg var ferdig med det. Mon tro om det er fordi jeg har begynt å jobbe litt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Fine deg, lille sniker :) Hvordan er formen?

Takk! :D Formen er så som så. Sliter med å sove om nettene, og trenger rundt 10-12 timer hver dag for å fungere. Bekkenløsningen er et sant hel...., så skal jeg gå mer en 30 min må jeg ha krykker :P Men utover det går det veldig bra! Aldri hatt noen problem utover det heldigvis! :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Takk! :D Formen er så som så. Sliter med å sove om nettene, og trenger rundt 10-12 timer hver dag for å fungere. Bekkenløsningen er et sant hel...., så skal jeg gå mer en 30 min må jeg ha krykker :P Men utover det går det veldig bra! Aldri hatt noen problem utover det heldigvis! :) 

Søvn og bekken er jo slitsomt nok. Antar du er sykmeldt fra jobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Søvn og bekken er jo slitsomt nok. Antar du er sykmeldt fra jobben? 

Ja, er det. Jobber jo i Adecco i barnehager, tror ikke de forskjellige barnehagene setter pris på en halvfunksjonell vikar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at føden skal ringe og si ifra om når de vil jeg skal komme i dag... Jeg er trøtt og vil ha en dupp snart, men jeg tør ikke å sove før de har ringt. Da er det nemlig ikke sikkert at jeg våkner :lol:

Når jeg har vært innlagt tidligere(for andre ting), så har jeg fått tilsendt epikrise i posten. En kopi til meg og en kopi til legen min, altså. Er det standard? Hvis ikke burde jeg kanskje spørre om epikrise fra innleggelsen i helga, slik at jeg kan levere til jordmor når jeg skal tilbake til henne også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt ok dag igår, fikk spist nesten normalt iforhold til mengde. Og foreløpig idag har jeg ikke tatt kvalmestillende. Mon tro om dette er starten på en bedre tidsepoke? Håper det!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Annik skrev:

Når jeg har vært innlagt tidligere(for andre ting), så har jeg fått tilsendt epikrise i posten. En kopi til meg og en kopi til legen min, altså. Er det standard? Hvis ikke burde jeg kanskje spørre om epikrise fra innleggelsen i helga, slik at jeg kan levere til jordmor når jeg skal tilbake til henne også? :P

Nei, eneste gangene jeg har fått med meg epikrise fra innleggelser er når jeg har behov for hjemmesykepleier, og da er det mer for dems del enn for min :) Nuh i disse internettdager blir vel epikriser sendt til lege/jordmor på nett, tror jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Nei, eneste gangene jeg har fått med meg epikrise fra innleggelser er når jeg har behov for hjemmesykepleier, og da er det mer for dems del enn for min :) Nuh i disse internettdager blir vel epikriser sendt til lege/jordmor på nett, tror jeg? 

Ja, det er jo egentlig veldig logisk. Men jeg har ikke nevnt noe om hvilken jordmor jeg går til, i noen av papirene. Jeg begynte jo ikke å gå til henne før ganske sent, jeg tok alle de første kontrollene hos lege :lol:

Jeg får høre med de når jeg kommer oppover. Jeg venter enda på at de skal ringe og fortelle meg at de vil jeg skal komme :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...