Milius Skrevet 29. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2016 Jeg passer ofte en Tervueren og merker at jeg ofte får spørsmål fra barn om hun biter. Men jeg er ikke spesielt flink med barn og blir veldig usikker på hva man skal svare på det? Jeg vil jo ikke at de skal tro at de kan gjøre hva som helst uten å bli bitt, men vil heller ikke skape frykt for hunder. Jeg opplever også at de barna som spør gjerne er litt uforsiktige og lite hundevant fra før, noe som gjør at jeg tenker at det kan være lurt å si noe mer enn bare nei (eller ja). Hva pleier dere å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 29. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2016 Kan du ikke bare svare; "Neida, så lenge man er snill med XXX så er den bare snill også..."? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 29. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2016 Og så kan man jo i tillegg si at dem var veldig flink som spurte eier før de klappet hunden, sånn etterpå 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 29. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2016 Jeg pleier å si at alle hunder kan bite, men hvis man hilser på riktig måte, og alltid spør først, så er hundene mine snille og biter ikke. Barn har godt av å lære seg respekt for dyr, og at alle hunder kan bite. Derfor må man spørre først, jeg ville berømmet dem for at de faktisk spør :)! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 1. Januar 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Januar 2017 Takk for svar! Da er jeg litt mer forberedt neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts