Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow i Dora i Mars

Baby

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Jaja, tror vi dro i halv 11 tida vi da... :D Var en smule trøtte og slitne så! :D

Edit: Her er kritikken forresten:

Vakkert hode og uttrykk, ennå en liten tanke løs i ørene ( :rolleyes: ).

Velplassert skulder, god hals, velutviklet kropp for sin alder, kraftige lår, velutviklet bakpart.

Godt pigmentert, gode tegninger, beveger seg bra fra siden, men trangt sett bakfra, og noe løs og vid i fronten.

En tanke kort i krysset, trivelig gemytt og velvist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da dro nok du rett før jeg kom, så deg så jeg nok ikke. Dog så jeg en tre-fire-fem andre schæfere, blant annet en bitteliten schæfervalp (åtte uker var den vel), også var det en schæfer som så ut til å være på Atheo sin alder der, samt en schæfer som jeg for den sin del håper er drektig, og en eller to andre voksne schæfere.

Edit: Så jo ut som en veldig bra kritikk, synes jeg. Ørene kommer sikkert, og ang. bevegelsene så er han jo valp, så han har jo fremdeles litt tid til å få "retta opp" dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da dro nok du rett før jeg kom, så deg så jeg nok ikke. Dog så jeg en tre-fire-fem andre schæfere, blant annet en bitteliten schæfervalp (åtte uker var den vel), også var det en schæfer som så ut til å være på Atheo sin alder der, samt en schæfer som jeg for den sin del håper er drektig, og en eller to andre voksne schæfere.

Den bittelille valpen var fra Rewyrs B-kull! :D Rart å tenke på at lillegutt var så liten! :P

Den som var drektig var tispa som får Rewyrs C-kull! :D Venta når som helst! :D

Vi får vel møtes på et treff eller no senere da! :D

Edit: Ja, vi er fornøyde med kritikken, men ikke med ørene hans! :P Men det kommer nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter deg Mona, men vet jo ikke hvordan du ser ut så. :rolleyes:

Christine, da fikk jeg plassert deg og. :P Kom ikke på hvem du kunne være. :P

De du sto sammen med utenom meg var nok wesminster og Buhund Jenta. :D

Feresten, etter møtet med spesielt Robin kan vel ingen si at mine hunder ikke er glade. :D

Ble ikke så jeg stilte Theo. Cavakooik rakk det selv, men han ble ikke premiert selv om han var eneste i rasen. Han fikk knallgod kritikk og dommeren likte han kjempegodt, men desverre så har han overbitt. Men det kan jo rette seg da. :D Håper det. :D

hehe, jeg så deg :D Også tror jeg at jeg så Christine og Milo. (hadde du på blå lue?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte nesten at Schaferen skulle bli BIS. Orka ikke være der til slutten. Ble så irritert etter at vi ble ropt opp i feil gruppe, på tross av at dommeren sa vi skulle komme i rett gruppe. Jeg har da en spisshund, for søder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg så deg :D Også tror jeg at jeg så Christine og Milo. (hadde du på blå lue?)

Også kom du ikke å sa hei? :D

Ingvild: kom dere akkurat når jeg kom å hilste? Isåfall hadde Stine akkurat dratt da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Cavalita: HaHa..Skjønet at du ikke skjønte heelt fra startern hvem jeg var.. :D

Mona: Joda...Hadde blå lue..Men hvorfor kom du ikke å spurte? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...