Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow i Dora i Mars

Baby

Recommended Posts

Skrevet

må ha vært den hunden vi mente var så lik atheo.. :D men to av to er jo slett ikke værst :D

siterer fra sang: Tapern e jo like god , ble jo nommer to, e næstn like suveren. hihi :D

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kullbroren? Nei, for de dro samtidi som oss... :D Samme med søstra :D Sikker på at dere ikke så meg da? Eller iallefall Atheo. Sammen med en ganske tynn lyshåra fyr? (Sambo?)

Skrevet

Jaja, tror vi dro i halv 11 tida vi da... :D Var en smule trøtte og slitne så! :D

Edit: Her er kritikken forresten:

Vakkert hode og uttrykk, ennå en liten tanke løs i ørene ( :rolleyes: ).

Velplassert skulder, god hals, velutviklet kropp for sin alder, kraftige lår, velutviklet bakpart.

Godt pigmentert, gode tegninger, beveger seg bra fra siden, men trangt sett bakfra, og noe løs og vid i fronten.

En tanke kort i krysset, trivelig gemytt og velvist!

Skrevet

Ja, da dro nok du rett før jeg kom, så deg så jeg nok ikke. Dog så jeg en tre-fire-fem andre schæfere, blant annet en bitteliten schæfervalp (åtte uker var den vel), også var det en schæfer som så ut til å være på Atheo sin alder der, samt en schæfer som jeg for den sin del håper er drektig, og en eller to andre voksne schæfere.

Edit: Så jo ut som en veldig bra kritikk, synes jeg. Ørene kommer sikkert, og ang. bevegelsene så er han jo valp, så han har jo fremdeles litt tid til å få "retta opp" dem.

Skrevet

Ja, da dro nok du rett før jeg kom, så deg så jeg nok ikke. Dog så jeg en tre-fire-fem andre schæfere, blant annet en bitteliten schæfervalp (åtte uker var den vel), også var det en schæfer som så ut til å være på Atheo sin alder der, samt en schæfer som jeg for den sin del håper er drektig, og en eller to andre voksne schæfere.

Den bittelille valpen var fra Rewyrs B-kull! :D Rart å tenke på at lillegutt var så liten! :P

Den som var drektig var tispa som får Rewyrs C-kull! :D Venta når som helst! :D

Vi får vel møtes på et treff eller no senere da! :D

Edit: Ja, vi er fornøyde med kritikken, men ikke med ørene hans! :P Men det kommer nok! :D

Skrevet

Så etter deg Mona, men vet jo ikke hvordan du ser ut så. :rolleyes:

Christine, da fikk jeg plassert deg og. :P Kom ikke på hvem du kunne være. :P

De du sto sammen med utenom meg var nok wesminster og Buhund Jenta. :D

Feresten, etter møtet med spesielt Robin kan vel ingen si at mine hunder ikke er glade. :D

Ble ikke så jeg stilte Theo. Cavakooik rakk det selv, men han ble ikke premiert selv om han var eneste i rasen. Han fikk knallgod kritikk og dommeren likte han kjempegodt, men desverre så har han overbitt. Men det kan jo rette seg da. :D Håper det. :D

hehe, jeg så deg :D Også tror jeg at jeg så Christine og Milo. (hadde du på blå lue?)

Skrevet

BIS: Shæfer

BIS 2: Amerikansk cocker spaniel

BIS 3: Whippet

BIS 4: Dobermann

BIS 5: Dalmatiner

Grand danois'en ble BIG 5. :D

Skrevet

Skjønte nesten at Schaferen skulle bli BIS. Orka ikke være der til slutten. Ble så irritert etter at vi ble ropt opp i feil gruppe, på tross av at dommeren sa vi skulle komme i rett gruppe. Jeg har da en spisshund, for søder. :D

Skrevet

hehe, jeg så deg :D Også tror jeg at jeg så Christine og Milo. (hadde du på blå lue?)

Også kom du ikke å sa hei? :D

Ingvild: kom dere akkurat når jeg kom å hilste? Isåfall hadde Stine akkurat dratt da. :D

Guest Christine
Skrevet

Cavalita: HaHa..Skjønet at du ikke skjønte heelt fra startern hvem jeg var.. :D

Mona: Joda...Hadde blå lue..Men hvorfor kom du ikke å spurte? :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...