Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening! I Trondheim?

Bee

Recommended Posts

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar
Guest Hyper_Bærta
Skrevet

JEG KAN, JEg kan :(

*weee*

Er ledig heeele lørdagen jeg også ;) Å da får jeg jo trent på litt trening i byen også :P Superlatinsk :P

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Er faktisk ikke sikker på om jeg skal trene på utstilling enda =P

Skal iallefall komme da, men får se om det blir utstillingtrening på meg..Akuratt nå sitter jeg hjemme og har influensa, og utroolig vondt i føttene =S SÅ orker ikke tanken på å løpe sm en gal på en stor, stor slette=P

Kommer uansett, kanskje med kamera?:(

Skrevet

Okei :( Da blir det ringtrening på lørdag i parken nedenfor domen ;) så var det klokkeslett..er det mye folk i den parken generelt? for om det er det, er nok ettermidagen bedre enn formidagen å trene på..

er som sagt ledig hele dagen, men om jeg hiver ut forslag om mellom 1 og 4 en gang? altså så vi møtes ca 1, og holder på så lenge vi gidder, så kan vi evt. ta en tur på festningen til slutt å la dem leke eller no?

kan godt møtes tidligere for min del, men om det er noen av dere som liker å sove, så er det vel greit å få lov til det :P

Skrevet

Er faktisk ikke sikker på om jeg skal trene på utstilling enda =P

Skal iallefall komme da, men får se om det blir utstillingtrening på meg..Akuratt nå sitter jeg hjemme og har influensa, og utroolig vondt i føttene =S SÅ orker ikke tanken på å løpe sm en gal på en stor, stor slette=P

Kommer uansett, kanskje med kamera?:(

knis..vi bruker bare så mye av sletta som en utstillingsring tar da vettu! ;) ikke hele sletta!

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Okei :( Da blir det ringtrening på lørdag i parken nedenfor domen ;) så var det klokkeslett..er det mye folk i den parken generelt? for om det er det, er nok ettermidagen bedre enn formidagen å trene på..

er som sagt ledig hele dagen, men om jeg hiver ut forslag om mellom 1 og 4 en gang? altså så vi møtes ca 1, og holder på så lenge vi gidder, så kan vi evt. ta en tur på festningen til slutt å la dem leke eller no?

kan godt møtes tidligere for min del, men om det er noen av dere som liker å sove, så er det vel greit å få lov til det :P

Perfekt forslag :P

Både jeg og hund, trenger litt sosialisering i byen og med andre folk og hunder ;)

+litt utstillingstrening..Tar med båndet for sikkerhets skyld jeg :P

Min og Milo's Huskeliste;

Treningsbåndet

lang bånd

Bæsjeposer

&

LEVERPOSTEI!!(uten leverpostei, ingen hund)

Skrevet

Skal vi si klokka ett da, 13.00 (om noen tvilte, hehe)? Så blir det ikke så seint heller...

Henriette kunne ikke i helga, de skal gå agility i Moelv, men de blir sikkert med senere :(

Jeg, Brynjar og Saeta kommer ;) Om noen vil være med og ikke har hund, kan jeg ta med Jóga som lånehund :P Hun er innmari enkel og grei å stille (er egentlig ingen utstillingshund, sikkert derfor hun ironisk nok er flink i ringen).

Skal vi møtes på grusplassen rett ved der bussen stopper (Prinsen Kino heter vel holdeplassen)?

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Skal vi si klokka ett da, 13.00 (om noen tvilte, hehe)? Så blir det ikke så seint heller...

Henriette kunne ikke i helga, de skal gå agility i Moelv, men de blir sikkert med senere :(

Jeg, Brynjar og Saeta kommer ;) Om noen vil være med og ikke har hund, kan jeg ta med Jóga som lånehund :P Hun er innmari enkel og grei å stille (er egentlig ingen utstillingshund, sikkert derfor hun ironisk nok er flink i ringen).

Skal vi møtes på grusplassen rett ved der bussen stopper (Prinsen Kino heter vel holdeplassen)?

Det høres greit ut :P

Altså på siste holdeplass rett før brua?!;)

Skrevet

Den er grei, vi møtes der klokken ett :P

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Næææh, er det ikke greit å ha dem løse dah? ;)

HeHe.. :P

Mente liksom treningsbåndet til utstilling da =P

Kan jo alltids prøve å ha 1.stykk Milo løs i byen og på bussen... Trur ikke det :P

Skrevet

HeHe.. :P

Mente liksom treningsbåndet til utstilling da =P

Kan jo alltids prøve å ha 1.stykk Milo løs i byen og på bussen... Trur ikke det :P

Hihi, regna med det ;) Klarte bare ikke å dy meg :rolleyes:

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Hihi, regna med det ;) Klarte bare ikke å dy meg :rolleyes:

Årh.. :P

Pass deg, ellers blir du snødøpt på Lørdagen :P

*Ond Latter*

Skrevet

Årh.. :P

Pass deg, ellers blir du snødøpt på Lørdagen :P

*Ond Latter*

Oh no! ;) *løper livredd og gjemmer seg* Bare la sønnen være, så er det greit! Better me than him :P

Skrevet

nå ble jeg oppriktig rørt..en mor som setter seg selv i fare for å skåne sin sønn! aaaww.. :(;)

men ask kommer til å være stressa nok, om ikke dere skal hive snø på hverandre på toppen av alt :P bikkjene kommer til å skamme seg over dere :P

Skrevet

nå ble jeg oppriktig rørt..en mor som setter seg selv i fare for å skåne sin sønn! aaaww.. :D:P

men ask kommer til å være stressa nok, om ikke dere skal hive snø på hverandre på toppen av alt :P bikkjene kommer til å skamme seg over dere :P

Sånn er alle mødre ;)

Ellers tror jeg og at vi klarer oss uten (og så ber jeg om mer regn så snøen er borte)

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Sånn er alle mødre :P

Ellers tror jeg og at vi klarer oss uten (og så ber jeg om mer regn så snøen er borte)

HaHa...Okei, vi kan prøøøøøøøøve( :rolleyes: ) uten...

Dessuten så har jeg veldig mye feber, så er kanskje godt å få avkjølt seg litt? :D

Skrevet

Vi har kjempelyst til å bli med, bortsett fra at vi ikke kan. Hun har løpetid -ennå!

(Litt OT; Varer løpetiden lenger første gang? Synes hun aldri blir ferdig. Hun har hatt den 2,5 uke nå og blør like mye ennå... *kun-hatt-hann-før* :D )

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Hmm.... Caroline sa at Joga Eller var det Saeta? :S

Var ledig hvis noen ville låne...Hadde jo vært et alternativ det da..

Men litt ot;

Var du på Dora utstillingen? Med rosa klær på hunden? :D

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Det står på midtenav inlegg 58.*får ikke til å sitere*

Skrevet

Hmm.... Caroline sa at Joga Eller var det Saeta? :S

Var ledig hvis noen ville låne...Hadde jo vært et alternativ det da..

Men litt ot;

Var du på Dora utstillingen? Med rosa klær på hunden? :D

den med rodsa dekken var shiba, ikke akita ;)

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

den med rodsa dekken var shiba, ikke akita :P

:D Er ikke så spess god med hunder jeg ;)

Er det hun Chicka inne hær?

Skrevet

Vi har kjempelyst til å bli med, bortsett fra at vi ikke kan. Hun har løpetid -ennå!

(Litt OT; Varer løpetiden lenger første gang? Synes hun aldri blir ferdig. Hun har hatt den 2,5 uke nå og blør like mye ennå... *kun-hatt-hann-før* :P )

Jóga er ledig ja, kan ta med henne og :D Ellers kan noen andre gå med Saeta. Tenkte kanskje det hadde vært greit å få med noen uten hund også, så kan vi bytte på å være "dommer", med tannvisning osv. Er ikke det greit å øve på og? :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...