John Terje Skrevet 8. September 2016 Rapporter Skrevet 8. September 2016 Hei. Jeg ønsker å anskaffe en Samojed. Jeg har ingen erfaring med disse hundene, så det jeg er ute etter er om det er noen eiere/oppdrett/kennel av disse i Vest Agder eller Aust Agder? Så jeg kan besøke og treffe en Samojed før jeg anskaffer meg. Min kone er noe allergisk mot hund, så hadde vært interessant å se hvordan hun reagerer på en Samojed. Selfølgelig er det forskjell på hunder selv om det er samme rase, men hadde vært gøy å treffe en før jeg kjøper selv. Mvh John Terje Siter
Snøfrost Skrevet 8. September 2016 Rapporter Skrevet 8. September 2016 5 timer siden, John Terje skrev: Hei. Jeg ønsker å anskaffe en Samojed. Jeg har ingen erfaring med disse hundene, så det jeg er ute etter er om det er noen eiere/oppdrett/kennel av disse i Vest Agder eller Aust Agder? Så jeg kan besøke og treffe en Samojed før jeg anskaffer meg. Min kone er noe allergisk mot hund, så hadde vært interessant å se hvordan hun reagerer på en Samojed. Selfølgelig er det forskjell på hunder selv om det er samme rase, men hadde vært gøy å treffe en før jeg kjøper selv. Mvh John Terje Det er ikke så veldig mange her inne som har Samojed, men ta kontakt med Norsk Polarhundklubb. De kan forhåpentligvis hjelpe deg med å finne noen i nærheten som du kan hilse på. Flotte hunder,så lykke til med besøk og rasevalg! 1 Siter
Kenzo Skrevet 8. September 2016 Rapporter Skrevet 8. September 2016 Norsk polarhundklubb har en liste med oppdrettere: http://www.polarhund.no/samojed/oppdretterliste/. Den kan være verd å sjekke ut:) Ellers så kan jeg bare si at dere bør sjekke ut hvilke egenskaper dere vil at hunden skal ha. Trekk eller ikke trekk f.eks og velge oppdretter ut fra det. Lykke til! Samojeder er fantastiske hunder:) Selv er jeg allergisk mot hunder, men tåler samojeder helt greit. Siter
John Terje Skrevet 8. September 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 8. September 2016 Har kontaktet Norsk Polarhundklubb via mail så får se om jeg får ett svar der som kan hjelpe. Har gått igjennom den lista før, men ikke noe oppdrettere i nærheten som jeg kan se. Siter
Recommended Posts