Gå til innhold
Hundesonen.no

Den beste boka du har lest...


Pringlen
 Share

Recommended Posts

Aner ikke!

For 15 år siden var det en hel del Shakespeare.

Så, en del biografier.... Alex Haley "Malcolm X" den beste.

Så Toni Morrison "Paradis", så Jack Kerouac "The Road", så William Burroughs "Junkie".

Senere, det meste av Hunter Thompson.

Nå kan jeg ikke vente mer på neste i The Song of Ice and Fire.

Umulig å plukke ut "beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste? Det er jo så mye bra! Krimmen over alle krimmer er for meg Harry Hole. Fikk Frelseren i 18års-gave, og ble frelst :lol: Da begynte jeg på eneren og leste hele serien. De bøkene fenger stort sett fra første side! 

Holder på med Jussi Adler Olsen sin serie om Carl Mørk nå og liker den også veldig godt! Aller best av de liker jeg Kvinnen i buret *grøss*.

Så hører jeg på Unni Lindell sin serie om Cato Isaksen. Har også lest en del av Camilla Läckberg, og tror jeg liker mannlige krimforfatter bedre enn kvinnelige. Noe med hvordan de forklarer ting på...

Har prøvd å lese litt romaner også, men de blir så treige for meg. Sofies verden feks klarte jeg ikke å fullføre en gang!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min absolutte favoritt tror jeg må være To kill a mockingbird, jeg har flere eksemplarer, jeg blir glad av å holde i boka, jeg skulle ønske den var trehundre sider lengre og jeg føler savn når jeg er ferdig med å lese den...

Ellers har jeg mange bøker jeg leser om igjen og elsker. Falketårnet og Beretninger om beskyttelse av Erik Fosnes Hansen er favoritter (skrev særemne om bøkene hans på vgs faktisk og lest den flere ganger siden). Jeffery Deaver skriver ekkeltgod krim, Minette Walters liker jeg krimbøkene til. Jeg liker Dick Francis krimbøker fra veddeløpsmiljøet og man kan aldri gå feil med Agatha Christie. 

Ringenes herre og Hobbiten er gode venner. Herodot liker jeg å lese, jeg synes han er tørrvittig (endte opp med å lese den boken etter å ha sett den Engelske Pasienten...). Ja og mange mange mange fler... Jeg leser mye og stort sett konstant på noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...