Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere wordpress-sider på ett webhotel/domene


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg skal utforme en hjemmeside for noen andre, og lage førsteutkastet på eget webhotel, da jeg ikke har tilgang på det den skal ligge på, og den gamle skal være i drift til ny tar over.

Men hvordan gjør jeg det? 

Jeg har jo allerede en hjemmeside på domenet mitt. Laget i wordpress. Nå vil jeg da lage en ny hjemme side, som ikke skal gå på bekostning av den gamle, og denne skal lages i en annen wordpressmal. Hvordan går jeg frem? Hvis den nye f.eks ligger på test.mittdomene.no da, og eksisterer paralelt med hovedsiden uten å ha noe med hverandre å gjøre.

Kjenner jeg har vanskelig for å forklare hva jeg mener nå, håper noen skjønner :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du oppretter en undermappe, fe.x prosjekt1. Da vil den være tilgjengelig på xxx.no/prosjekt1/ der innstallerer du wordpress, husk at du trenger en ny database osv til dette.

Det er absolutt ingen problem på min server, kan være trøblettet hos hosting sider som ikke tilbyhr flere database innslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du oppretter en undermappe, fe.x prosjekt1. Da vil den være tilgjengelig på xxx.no/prosjekt1/ der innstallerer du wordpress, husk at du trenger en ny database osv til dette.

Det er absolutt ingen problem på min server, kan være trøblettet hos hosting sider som ikke tilbyhr flere database innslag. 

Snakket med kundeservice i går (istedenfor å finne ut selv ?) og har fått det til, glemte å oppdatere her. Men takk ? men hva mener du med ny database? Altså jeg har lagt den nye siden i undermappe, lagt inn wordpress i den, og nå vises den nye siden på nyside.mittdomene.no så ser ut til at alt går greit. Har One.com så de har veldig enkel wordpress konfigurering, bare ett par klikk så er det i orden. Ny database er den nye wordpressgreia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...