Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp med brukne tær

Gjest
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en valp på 10 uker, som var så uheldig å falle ned trappen. Hun har brukket fire av tærne/fingrene i venstre framfot. Veldig kjedelig for henne å være så mye i ro som hun må være nå.. Noen som har erfaringer med lignende brudd? Hvor lang tid kan vi regne med det tar? Hva er prognosene for slike brudd?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke veterinæren noe om dette til deg? Jeg har erfart tåbrudd hos voksen hund, og da ble hun sykemeldt i 6 uker. Hun gikk først med bandasje, men opplevde at hun fungerte bedre uten, og avlastet poten/tåa fint på egenhånd, men en valp har jo gjerne ikke samme impulskontroll som en voksen. Hun fikk forøvrig rolige båndturer på mykt underlag hvor jeg så at hun ble minimalt plaget. Det er litt verre med forbein, ettersom de har mer vekt på framparten, men dette er jo strengt tatt noe veterinæren bør opplyse om, for jeg antar du har vært der siden hunden er diagnostisert med brudd. Min hund fikk forøvrig ingen plager i ettertid (dette er 2,5 år siden).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider