Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket kamera skal jeg kjøpe?


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Tenker på å kjøpe meg nytt kamera. For en jungel der er.  Er usikker om jeg skal satse på speilrefleks eller kompakt.. Har begge fra før og bruker vel egentlig mest kompaktkameraet. Men samtidig ønsker jeg å ta bedre bilder enn nå. Speilrefleksen jeg har kunne jeg sikkert ha kjøpt ny linse til, men er så ukjent i den verdenen der og vet ikke helt hva som passer og hvilke type jeg kan ha. (pentax kx har jeg) Dessuten har kameraet vært litt feil på og sendt til reperasjon allerede 1 gang, så dumt å kjøpe noe ny linse hvis selve kameraet ryker.

De jeg har sett på er:

Kompaktkamera med veldig god kritikk:

https://www.netonnet.no/art/fotoogvideo/kompaktkamera/kompakt/sony-dsc-rx100/175869.11170/

Nytt speilrefleks med to linser.

https://www.netonnet.no/art/fotoogvideo/speilreflekskamera/nybegynner/canon-eos-1300ddouble-kitcab2-016/234982.11183/

Og et Olympus om-d e- m10 mark hybridkamera som var godt likt i tester.men det var litt dyrere enn de to andre, ca 7000 kr. ( foreløpig favoritt) 

Hvem ville dere satset på?  Er så usikker.. Kom gjerne med andre tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler på Sony RX100 IV (eller V som det ryktes om skal komme snart..)

Tror terskelen blir lavere for å ta det med på tur når man ikke vil bære med seg et volumiøst speilrefleks. Dessuten tar det fantastiske bilder. Bli med i facebookgruppa til kameraet og se de gode bildene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha et godt kamera, som er kjapt nok til hundefoto(det har noe å si på hvor fort det greier å fokusere f.eks.) så ville jeg kikket på canon eos 7D. Det er et knakandes godt kamera, som har sunket ganske heftig i pris etter at canon eos 7D mrk. 2 kom på markedet. Det er dog ikke et lite og lett kamera da, så det spørs jo litt hva slags kompromisser du kan gå med på. Generelt sett er canon kameraene bedre jo lavere tall modellen har. Selv om det her også er forskjeller. 7D egner seg f.eks. bedre til hundefotografering enn 5D osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...