Gå til innhold
Hundesonen.no

Intens bulldog


bulle1838
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har en franskmann som bor sammen med en liten pommeblanding. Hver sommer klippes pelsen til pommen, da blir bullen helt rabiat når vi kommer hjem med minsten. Har hyler å peser, snuser i rompa å jokker som en gal på stakkaren, dette skjer hver eneste gang og varer i flere dager..hvorfor?  Frigjør dette noen lukter som gjør han skikkelig hormonell? Pommen er forøvrig kastrert og bulldogen kjemisk kastrert. Han blir så intens att jeg vett ikke hvordan jeg skal gripe dette ann..prøvd å distrahere med snop og leker , kjeftet, skille dem i noen timer osv.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppfører han seg om det kommer en hund han ikke kjenner hjem til han? Gjør han det samme da? Jeg har alltid trodd at hunder kjenner hverandre igjen på lukt, men det kan jo kanskje hende han rett og slett tror det er en ny hund dere kommer med? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er alltid veldig intens da også lik i oppførsel, men dette er helt ekstremt...jokker på oss også. Peser å styrer til han neste svimer av? han er jo en typisk bulldog og gir seg ALDRIG! Uansett hvor mye vi korrigerer pg distraherer. Han virker ekstremt seksuelt frustrert...forstår ingenting jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å skille dem sånn at de ikke når hverandre, men at de likevell kan se og lukte hverandre? Type med et gitter imellom eller noe bare? Har dere prøvd å starte med en god, lang tur sammen når dere kommer hjem fra frisøren? Før de får hilse eller noen ting og holde de litt fra hverandre mens dere går, ikke langt unna, men sånn at de ikke kommer helt bort til hverandre så bullen begynner å tulle? Forhåpentligvis får de jo da både roet seg ned ila turen og sett hverandre på avstand uten alt dette tullet for å bli litt vant til hvernadre og i tillegg er de litt slitne til de kommer hjem slik at de kanskje har lettere for å bare legge seg i ro. 

Jeg ville uansett fra nå av startet med denne turen som første møte etter barbering (og gjerne når det kommer andre nye hunder inn i huset også, men da kanskje man bare tar en kort runde) for å bryte mønsteret, selv om det ikke løser hele problemet. Om det ikke løser problemet så ville jeg delt av inne så de kan se og lukte på hvernadre, men ikke får til å komme sammen og bare hatt de sammen på tur de neste par dagene til det roer seg. 

Utover det så er det vell vanskelig å få trent på noe som skjer en gang i året så det eneste alternativet er vell å trene på masse fremmede hunder inn i huset siden det virker å trigge litt av det samme, det kan hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...