Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke utstillinger planlegger dere å dra på i år?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Nordisk Vinner skifter på land ja, det vil jeg anta. Norsk Vinner er på NKK Oslo 12. og 13. august, Nordisk Vinner er på NKK Hamar 17.-19. november :blink:

Men i 2005 var Norsk Vinner på Hamar i nov?

Skrevet

Jeg tror jeg skal på alle NKK utstillingene (får se om jeg har nok penger til tromsø).

Jeg skal også på utstilling i Sverige i sommer

Alle utstillingene i Bergensområdet (hordaland og rundt der)

Jeg har jo retriever, som desverre ikke er "tillatt" på alle utstillinger. Men etter sommmeren får jeg jo aussien, så kanskje jeg drar litt rundt i landet på valpeshow (alt avhengig av når den blir fødet)

Guest cavkooik
Skrevet

Men i 2005 var Norsk Vinner på Hamar i nov?

I 2005 var Norsk vinner på Hamar, det stemmer. Men fordi Nordisk vinner arrangeres i Norge i år, blir Norsk vinner arrangert på Bjerkeutstillingen i år. Neste år (2007) er sannsynligvis Norsk vinner tilbake i Vikingskipet. Nordisk vinner arrangeres vanligvis på årets siste kennelutstilling i respektive arrangørland.

Og for å svare på spørsmålet tråden begynte med: Jeg skal på de samme utstillingene som trådstarter, kanskje da med unntak av Mo i Rana i august, da jeg håper jeg er på ferie i Hedmark...

Skrevet

4-5.februar Exporamahallen(NMHK og NBSK)

11.februar Sørumsand(NMHK)

18.februar Letohallen (boxerklubben)

26.februar Bø (NKK)

18-19.Mars Letohallen (dobermann klubben og berner sennen klubben)

25-26.Mars Bergen(NKK)

6-7.Mai Kr.sand (NKK)

10.april TerrierSpesialen Lier(NTK)

17-18.Juni Drammen (NKK)

24.juni Romerike (NWCK)

25.juni Romerike (Nes Hundeklubb)

1-2.juli Trondheim(NKK)

15.juli Porsgrunn (NRT)

12-13.august Oslo (NKK)

7-8.oktober fr.stad (NKK)

28-29.oktober Letohallen (dober og rottw.klubben)

17-19.November Hamar (NKK)

De med uthevet skrift er jeg veldig usikker på.

Skrevet

Oi det blir mange, er alt påmeldt på 7 utstillinger/valpeshow i bare jan/feb

så hvor mange det blir i løpet av året vet jeg ikke, men at det blir maange det vet jeg.

Skal jo reise litt over til sverige og stille også så.

Mvh Stine

Skrevet

tja..har ikke alle datoene klare da.. :o

men jeg skal til:

- sunndalsøra 30 april

- oppdal i juni en gang trur jeg ;)

- nkk trondheim ( ikke sikkert jeg stiller, kommer an på resultat frem til da)

- buhundens nasjonaldag

- orkanger i november

tja..altså de som er i midt norge og nært tr.heim :o

EDIT: glemte steinkjer :o

• 3 weeks later...
Skrevet

Er ikke så mange vi er sikre på men jeg skal på:

Manger 11 mars

Bønes 25 mars

mer er ikke sikkert enda, skal på en utstilling som er i bønes da i september.

Skrevet

Har cavalierklubben egen utstilling der eller? :D

Skal på NKK tromsø i juni og oktober hvertfall :) Hadde vært gøy å dra på nkk harstad i april og, men tror ikke det blir noe av...

Ja, de arrangerer Cavalierutstilling 13 August. :P

De deler ut vandrepremier og sånt.. Moro. :P

Skrevet

Ja, de arrangerer Cavalierutstilling 13 August. :D

De deler ut vandrepremier og sånt.. Moro. :P

Åå, så morsomt :P

Vet du om det står mer om den et eller annet sted? Finner ikke noe på klubben sin side?

Skrevet

annonnsen kommer nok i hundesport, men det er jo så lenge til enda. :D

Det blir noe alà Cavalierspesialen da.

Edit: redigerte litt her. skrev først Cavalierutstillingen, men var selvfølgelig Cavalierspesialen jeg mente. :)

Skrevet

26.februar: Bø i Telemark (NKK)

6.mars: valpeshow Eidehallen (siste valpeshow før Pia blir Junior også)

30 April: Sunndalsøra

21 Mai: Ålesund

1-2 Juli: Trondheim (NKK)

28-30 juli: trippelutstilling i Rogaland (miniatyrhund klubben tror jeg det var)

26-27 August: Trondheim

2-3 September: Steinkjer (kanskje)

11-12 November: Orkdal

17-19 November: Hamar (NKK)

Skrevet

Jeg har ikke helt bestemt meg for noen utstillinger i år jeg, (bortsett fra Letohallen til søndag), blir nok noen NKK utstillinger på Østlandet og kanskje noen nasjonale også. Likka blir jo 2 år i juni så jeg må jo se om vi kan klare noe championat i år.. (slett ikke sikkert det da)

Men.. jeg og Likka skal faktisk til Danmark, 4 x summershow i Brøndby i juli! Og det er ikke så mye pga at jeg har en fantastisk utstillingshund, for det har jeg ikke, Likka kan ikke bli INT CH heller så CACIB er ikke viktig, men det skal bli moro å oppleve allikvel! :)

Skrevet

Hmmm.. Jeg skal i hvertfall på en del ag stevner(ingen bestemt enda, men :P) Og så skal jeg til NKK Bergen(hvis tilbudet fortsatt er oppe, Benedicte :P ) og så skal jeg definitivt på NKK Hamar! :(

Skrevet

Hmmm.. Jeg skal i hvertfall på en del ag stevner(ingen bestemt enda, men :P) Og så skal jeg til NKK Bergen(hvis tilbudet fortsatt er oppe, Benedicte :P ) og så skal jeg definitivt på NKK Hamar! :(

Jepp :P Bare dumt det ikke er agility der da... :unsure:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...