Wildlife Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 Hei dere. Lurer på om noen av dere har giftet dere i utlandet? hvordan går vi frem og hva trengs av papirer? Ønsker å gifte oss kun oss to og den som voer men må vel ha to vitner. Siter
Siri Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 41 minutter siden, Wildlife skrev: Ønsker å gifte oss kun oss to og den som voer men må vel ha to vitner. Jeg var forlover for en venninne som giftet seg utenlands. Jeg bare signerte papirene som skulle signeres men trengte ikke å være tilstede ved vielsen . Ut over det har jeg ikke peiling på hva som må ordnes altså Siter
Kokospaniel Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 Tror det står om det både på sjømannskirka sine sider og hos ulike ambassader. Siter
Gjest Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/bistand-i-utlandet/id2422696/ Se nederst, klikk på vigsel. Siter
Emmy Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 Vi giftet oss på Mauritius. Bare oss to, han som viet oss, to vitner (ansatte på hotellet) og fotografen. Hvilke papirer som trengs, avhenger av om dere skal gifte dere på en ambassade, i sjømannskirken eller for utenlandsk myndighet. Vi gjorde sistnevnte, og da følger man reglene som gjelder i det landet (varierer veldig fra land til land) og sender inn vigselsattesten til folkeregisteret når man kommer hjem, for å få det registrert her. Dere må sjekke først at ekteskap inngått i det landet anerkjennes i Norge. (Det utelukker gjerne muslimske land, der reglene for ekteskap er svært forskjellige fra i Norge.) Vi brukte reisebyrå sånn at vi slapp å finne ut av ting selv Siter
Pringlen Skrevet 25. Mai 2016 Rapporter Skrevet 25. Mai 2016 Vi gjorde som Emmy, bare i Skottland. Det var litt papirstyr på forhånd, men helt greit (og husker ikke nøyaktig hva) Siter
Recommended Posts