Gå til innhold
Hundesonen.no

ørerens..

Guest bubblegum
 Share

Recommended Posts

Guest bubblegum

Klumpen har klødd seg en del i ørene i det siste. Oppdaget han hadde brunt gørr i øret, ikke mye. Tviler på at det er øremidd, for det har jeg sett hos katt før, dette var ikke det samme. 
Så jeg kjøpte diafarm ørerens, etter 3 dager så ser det bra ut og han klør seg ikke. Skal jeg stoppe eller fortsette behandlingen? 
Finner ingen info om hvor lenge det skal brukes.. 

Han har ikke smerter, ingen rødhet bortsett litt den siste dagen før behandling, for han klødde sånn. Ingen sår (lyste med lommelykt) og ingen lukt fra øret. Så det er ingen tegn på infeksjon, derfor prøver jeg ørerens selv før veterinær. Ei jeg kjenner driver på med oppdrett og hun anbefalte denne, men sa ingenting om hvor lenge jeg skal bruke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Ører er noe man aldri skal klusse med etter min mening. Vet om så utrolig mange som har selvdiagnostisering og bare behandlet ørene til hund og fått mye problemer med dette. Min hund er 13 år og har aldri trengt rens eller hatt noen problemer med ørene. Får håpe det går bra nå, da, men tips til en annen gang. Og ikke bruk den noe mer nå, vet. burde skrive ut en om det er nødvendig, kan tross alt være flere grunner til at ører klør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Yellow, dra til vet og få sjekket ørene. Lommelykt er ikke bra nok å lyse med. Du får ikke rettet ut øregangen og sett langt nok inn uten skikkelig utstyr.

Jeg har ikke brukt diafarm sin ørerens selv, men jeg ville definitiv ikke brukt noe som ikke er kjøpt etter anbefaling av veterinær til å rense ører på en hund som viser symptomer på betennelse/sopp. At det ser bra ut nå er fint, men om det er for eksempel sopp er det veldig fort at det kommer tilbake om det ikke behandles riktig.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...