Gå til innhold
Hundesonen.no

Lightroom - organisering


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg tar bildene i RAW og fremkaller de i Lightroom. Men jeg trenger tips og hjelp til hvordan organisere alle bildene best mulig.

Det jeg gjør nå er å laste ned alle bildene i Lightroom og så plukker jeg ut de bildene jeg vil ha (flagger de) og så legger jeg de i en mappe (create new collections)

Problemet mitt er at det blir så mange mapper under Collection. Kan jeg slå de sammen, eks lage en for 2015 og så mange mapper under der igjen. Og det samme med 2016.

Eller er det andre måter å lagre de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer og. Jeg har ikke skjønt hvordan det fungerer, for nå har jeg visst gjort det sånn at alle bildene jeg eksporterer, havner i samme mappe, null system :P  Men bedre enn sånn jeg hadde det før da, da alle havnet i hver sin mappe markert med kun en kode, ingen system da heller, forutenom rekkefølgen de ulike mappene hadde bilder fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke innstillingene foran meg akkurat nå, men alt dette kan settes opp slik man ønsker. 

 

Jeg har importert alle bildene mine via Lightroom, og valgt å sortere mappevis etter dato. Kolleksjoner og album kan man lage uten at filene flyttes fysisk. Da spiller det ingen rolle hvor mange man har, og man kan sortere dem i undermapper osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TullBull skrev:

Har ikke innstillingene foran meg akkurat nå, men alt dette kan settes opp slik man ønsker. 

 

Jeg har importert alle bildene mine via Lightroom, og valgt å sortere mappevis etter dato. Kolleksjoner og album kan man lage uten at filene flyttes fysisk. Da spiller det ingen rolle hvor mange man har, og man kan sortere dem i undermapper osv :) 

Kunne du har sjekket og forklart for meg :P får det ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...