Maria_ss Skrevet 29. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 29. Mars 2016 Har kastet sekken og skulle gjerne ha hatt et bilde av fôrmengdetabellen som er på baksiden, hvis noen kan være behjelpelig En annen ting er om noen vet hvilket fôr som kan egne seg til slanking av gammel hund på 11 år. Han skulle ha gått ned 5-6 kg. Han har hoftedysplasi og en del forkalkninger. Jeg blir i tvil om det da er lurt å sette han på et rent slankefôr eller om at han skulle ha hatt et fôr som også hjelper mot stivhet. Evnt. om det finnes noen gode fôrtilskudd som kan hjelpe. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 30. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2016 Her er royal canin sin tabell: http://www.royalcanin.com.au/products/products/dog-products/high-performance-nutrition/endurance-4800 Til den overvektige ville jeg gitt slankefor med litt olje og for eksempel grønnleppemusling eller liknende (så lenge han ikke har nyreproblemer eller andre sykdommer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pointerbølle Skrevet 30. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2016 Her er bilde av tabellen. Mens i må huske at slike tabeller kun er veiledende. 4800 er jo RC sitt mest energirike for, så hvis det er den hunden som burde ha slanka seg, så burde du bytte for. Det finnes seniorfor som har mindre fett og dermed mindre kalorier, samt inneholder substanser som er viktig for god lesdhelse. Alternativt finnes det egne "leddfor" som en kan gi. Glucosamin tilskudd kan være fint ved stive ledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria_ss Skrevet 30. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2016 Takk for svar vi har tre hunder, en gammel og to som må gå på høyenergi. Da tror jeg at jeg kan fortsette med det fôret han går på nå, siden det er et light senoiorfôr. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts