Gå til innhold
Hundesonen.no

trass på tur


Linn-K
 Share

Recommended Posts

Ååh nå er jeg så frustrert! Goldengutten min på 2,5 år trasser sann på tur, normalt går han fint å det er hyggelig å gå på tur med han, men i det siste har han begynt å trasse. han legger seg ned å nekter å gå, kan ikke bare dra han med meg heller for da vrir han seg ut a sela, han stresser seg opp å kan finne på å hoppe på meg(skjer ikke hver gang) 

Det er heller ikke nøye om vi går alene eller sammen med noen. Blir så frustrert at jeg nesten gruer meg til å gå tur med han! Har begynt å ta meg et ekstra band så jeg klipser i halvstrupbandet hans når han begynner, å han går jo fint til slutt da, men er ikke gøy når jeg må dra han etter to bånd å slite han med meg hver gang vi skal gå siste stykket hjem!

Tror selv dette er en fase, men kunne trengt tips til å få en slutt på dette tullet hans! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min akitagutt er akkurat likedan. Noen ganger synes jeg det er søtt og vi setter oss ned for å kose litt eller for å lekebite litt i votten min. Andre ganger når jeg har det litt mer travelt så er jeg veldig glad for at jeg har et halsbånd med handtak på. Først prøver jeg meg med en "kom", funker ikke det blir han løftet opp og vi går videre mens jeg holder i håndtaket noen meter til han har lært seg hvordan bena fungerer ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner lappisen vår igjen i din beskrivelse. Han kan ha veldig sterke meninger om hvor vi skal gå og han har blitt sterk så det er ikke så kjekt å prøve og dra med seg en hund som tar spenntak. Så jeg står med stramt bånd og venter han ut. Når han finner ut at han skal dilte etter og gå den veien jeg vil så får han ros. :)

Vår hopper ikke så mye, men kan begynne å nappe i legger og lår. Har funnet ut at det gjerne blir sånn når han finner en spennende pinne som han vil leke med (sammen med meg) og det ender opp med at han begynner å nappe for å få oppmerksomhet. Har jeg et tre eller lyktestolpe tilgjengelig binder jeg han fast og venter til han roer seg. Ellers begynner han også nå og ta tegninga på at det ikke er grei oppførsel når jeg strammer inn båndet og han ikke får vase rundt.

Vet ikke om dette kommer til å få han til og slutte med disse faktene sine, men det er slik vi jobber med det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ventr, men stabeistet kan sikkert ligge i en time på trass, lengste jeg har ventet er vel 15-20 minutt. Går vi sammen ned noen å de går videre hjem når vi skal inn til huset legger han seg ned og følger jeg ikke med så springer han etter de andre, men går vi alene legger han seg bare i grøfta, følte meg ikke så veldi kul idag når jeg dro en "lam" hund etter meg mens han står å lager lyder som om jeg var på tur å kvele han.. andre så rart på meg da ja.. tror egentlig dette kun er trass, å satser på at det går over.. han syns jo det er ubehagelig når jeg drar han etter halsbandet, og finner til slutt ut at kampen er tapt, men han skal jo kjempe denne kampen hver eneste tur.. inne er han jo verdens roligste, mens ute er han som en treåring som ikke går godteri på butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke hjem? Jeg har hatt lignende med min hund, hun er noen ganger veeeldig treeeg på hjemveien når vi nærmer oss huset og jeg har blitt irritert over det noen ganger og dradd henne med meg, men har også brukt kontaktlyd og godbiter og det funker fint. Det hjelper også hvis hun er litt sulten og vet at det venter noe god mat hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...