Shlush Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Jeg fikk nye langrennsski til jul akkurat slik som jeg ønsket meg :-) dette er smøreski. Hva skal jeg gjøre med skiene før førstegangsbruk? Håper på nok snø og skitur på tirsdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Gjør ren sålen for alle små "hår" før du legger på voks. smelte og dryppe på voks , la kjølne og "sikle" med det plast rektangelet du fikk i smørekofferten (?) Etter det børster du med bronsebørsten og finbørsten Gjenta for best resultat. Evt levere dem inn og få gubber i butikk til å gjøre det for deg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 16. Januar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 1 time siden, yurij skrev: Gjør ren sålen for alle små "hår" før du legger på voks. smelte og dryppe på voks , la kjølne og "sikle" med det plast rektangelet du fikk i smørekofferten (?) Etter det børster du med bronsebørsten og finbørsten Gjenta for best resultat. Evt levere dem inn og få gubber i butikk til å gjøre det for deg :D De skal brukes til snørekjøring med dogsa :-) noen mente at jeg ikke trengte å gjøre mye med dem :-P hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Sjekk ut disse videoene http://swixschool.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Næsj, trenger egentlig ikke å gjøre en tøddel med dem . Klin under noe blåswix eller noe som passer til vær og føre og la det stå til . De glir kanskje ikke superbra, men det bruker stort sett å holde fint til snørekjøring på tur . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 1 time siden, Shlush skrev: De skal brukes til snørekjøring med dogsa :-) noen mente at jeg ikke trengte å gjøre mye med dem :-P hehe... Men da lar du jo være Er det ordentlige ski hadde jeg tatt meg tid til å behandle dem pent :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Pappa kjøpte noen sånn smøringstape til meg, funker greit for meg som ikke gidder Så alt jeg gjør er å rengjøre skiene med voksfjerner, pusser lett over og setter på tape i festesonen. Varer stort sett hele sesongen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 16. Januar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 15 minutter siden, yurij skrev: Men da lar du jo være Er det ordentlige ski hadde jeg tatt meg tid til å behandle dem pent :D Poenget er vell mer at jeg vil bruke dem tirsdag og onsdag :-P og rekker ikke å gjøre noe med dem før da! Lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 16. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2016 Du trenger ikke gjøre noe med dem før du bruker dem, men det er lurt å behandle såla for å ta vare på dem. Men om at du bruker dem noen ganger før du gjør det gjør ingen ting Og med hund som trekker trenger du jo strengt tatt ikke skismøring heller, så det blir ikke noen ekstra rensejobb å bruke dem et par ganger først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 17. Januar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Januar 2016 Ok :-D kommer jeg nok til å teste dem et par ganger før de får behandlingen sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts