Gå til innhold
Hundesonen.no

Alenetrent hund med sep.angst på nytt sted- begynne på ny?


Orca
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Folk som har normale hunder som har vært normale fra start av når det gjelder å være alene, er jo som regel trygge på å være alene også andre steder enn hjemme, feks hos folk som passer/hotellrom osv. Det er i allefall mitt inntrykk. 

Men er det noen her som har hatt en hund som har blitt kurert for separasjonsangst? Kan/kunne hunden være alene andre steder enn hjemme der treningen foregikk?

Jeg skal kanskje flytte, noe som er kjipt siden jeg har kommet så langt i alenetreningen her jeg bor nå. Hun kan være alene 2 timer, og det har tatt lang tid å komme hit. Lurer sånn på om jeg må begynne helt fra scratch på neste sted. Det er det jeg har gjort tidligere da jeg flyttet fra stedet jeg bodde før, har bare regnet med at jeg var nødt til det. Treningen på stedet jeg bor nå har gått knirkefritt, selvom det har tatt himla lang tid i og med at jeg ikke har fått mulighet til å trene hver dag. Hun har vært avslappet hver gang jeg har kommet tilbake.

Kommer såklart ikke til å teste å bare gå fra på eventuelt nytt sted om jeg flytter. Men håper jeg kan ta en raskere versjon av treningsmetoden.

Bare kom til å tenke litt da noen påpekte "det er vel ikke stedsavhengig" da jeg sukket meg over at jeg må begynne på ny. Jeg tror at med Dixie er det nok det. Men jeg vet ikke helt.

Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har opplevd alt fra ok her er senga mi da snorker jeg her til litt mer fantestreker den første uka på hunder som ikke har seperasjonsangst. Av erfaring ville jeg gått noen skritt tilbake og begynt treningen der. Hvor langt tilbake kommer jo an på seperasjonsangstens størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke startet hele prosessen på nytt, men jeg hadde gitt hunden litt god tid til å slå seg skikkelig til ro og bli kjent på ny plass, deretter startet litt forsiktig i starten, men så hadde jeg nok økt på raskere enn på en hund som nettopp har startet trening  til jeg er tilbake på normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...