Nea Skrevet 19. Mars 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2017 9 timer siden, Mud skrev: De er smarte, livlige, lojale, lettlærte og ekstremt viljesterke og fulle av påfunn. Pelsen er nesten det minst rare med disse hundene... Hvordan viljesterke da? Hva kan disse påfunnene være? Ødelegger de ting hjemme? Bøll? Er dem stressende og urolige inne? Er det mye hopp og sprett? Siter
Nea Skrevet 19. Mars 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2017 9 timer siden, Mud skrev: For meg er det helt greit at Nico ikke liker regn, da blir det bare tur med en hund de dagene. Litt deilig til tider Blir de mere stressa og urolige om de ikke får en tur når det regner? Eller går det greit å bare være inne en dag eller to eller tre? Siter
Mud Skrevet 19. Mars 2017 Rapporter Skrevet 19. Mars 2017 22 minutter siden, Nea skrev: Hvordan viljesterke da? Hva kan disse påfunnene være? Ødelegger de ting hjemme? Bøll? Er dem stressende og urolige inne? Er det mye hopp og sprett? 16 minutter siden, Nea skrev: Blir de mere stressa og urolige om de ikke får en tur når det regner? Eller går det greit å bare være inne en dag eller to eller tre? Viljesterke som i at de har sterke meninger om ting og ikke nødvendigvis gjør noe bare fordi du sier det. De er absolutt førerorienterte, men ikke nødvendigvis førermyke. Det er heller ikke en rase det er særlig lurt å prøve å kue med makt, så man bør være smartere enn bikkja når det kommer til oppdragelse og det er ikke alltid like lett med en puli De krever en rimelig stødig hånd. Jeg anser meg selv som litt over gjennomsnittet erfaren med litt krevende raser å håndtere og jeg synes allikevel at Pulien er en håndfull. Hun er faktisk den første hunden jeg ikke har klart å få til å ikke gå ut åpne dører. Huskyen tok tegninga etter 2 uker , sånn til sammenligning. Jeg har passet hunder over noen dager som har tatt tegninga etter første dag.. Hun vet det ikke er lov , men det er ikke så viktig for henne å følge den regelen så da driter hun plutselig i det når det måtte passe henne . Hun vet hun blir huket tak i og slengt inn igjen , så hvorfor hun fortsatt finner på å gjøre det etter snart 4 år er over min fatteevne. Min ødelegger ikke , men hun kan fint plutselig spasere på stuebordet sånn helt ut av det blå. Jeg har ikke inntrykk av at pulier ødelegger noe særlig, men de er gjerne klovnete samtidig som de er litt diva-aktige. Det som gjør de så kule er også det som gjør de litt krevende. De er ikke hunder for folk uten humor og som ønsker hunder som oppfører seg ordentlig til enhver tid. Hun takler fint opp til flere dager uten tur , hun leker inne med oss og huskyen i stedet Hun blir ikke urolig , bare litt mer energisk kanskje. 1 Siter
Nea Skrevet 11. November 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 11. November 2017 Noen flere forslag til en mellomstor - stor hunderase? Jeg klarer ikke helt å velge. Luksusproblem. Siter
Nea Skrevet 11. November 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 11. November 2017 Hvordan er bearded collie som går på skogsturer samtidig som de er på utstilling? Bjeffer de mye inne? Er de rolige inne? Hvem andre raser kan jeg sammenligne dem med? Flere forslag? Siter
Nea Skrevet 11. November 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 11. November 2017 Står fortsatt mellom bearded collie, schapendoes, puli eller tibetansk terrier? Dette er ikke lett altså. Ønsker også gjerne flere forslag? Siter
Recommended Posts