Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på bilbur


tonjek
 Share

Recommended Posts

Har kjøpt ny bil, så tenkte å kjøpe meg nytt bur også. Men er veldig usikker på størrelse.

Har en border collie på ca 25 kg (ca 55 cm høy og bruker 60 i dekken), og planlegger en tispe om ikke så altfor lang tid (blir nok da en del mindre enn førstemann), så tenkte å slå til med et dobbeltbur med én gang.

Planen er å bestille meg et Kelabur, så mulighetene er jo åpne mtp dimensjoner.

Har fra før Variocage 3G SL (lengde 103, bredde 55, høyde 65), men syntes egentlig dette blir litt lite for ham. Høyere vil jeg ihverfall ha det, men har veldig høy bil, så ingen problemer der. Men hva med bredden?

Koda er ikke veldig glad i å ligge sammenrullet over lengre tid, så skulle gjerne hatt det bredere, men samtidig har jeg vel ikke allverden med plass i bilen heller.

Så hva tenker dere er grei størrelse på hvert bur? Vi pleier ikke å kjøre så voldsomt langt, men han ligger i buret på treninger, mens jeg gjør ærend og litt forskjellig. Blir vel aldri mange timene i strekk, men likevel blir det jo fort noen timer i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål bredda på bilen mellom hjulbuene del på 2 så finner du ut av hvor stor plass hver av hunden kan få i bredden (til å strekke labbene helt ut). Men det aller viktigste er at hver hund kan ligge utstrakt i ryggen. Altså i buret bør det være plass til hunden fra nesetipp til halerot. Så da jeg hadde ca 55 cm i bredden for hvert bur og hunder på ca 60 cm så lå dem rett i ryggen men krølla opp labbene litt.. Noen bur har jo en mulighet med uttagbar dele mellom rommene. Da får dem jo større plass og du kan sette inn skillet når det er løpetid på gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...