Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg elsker Soggy doggy! Har den digre i gangen på hytta og den litt mindre her hjemme. Hadde med den litt mindre på hytta i høst og glemte den der, og det syntes på gulvet her hjemme :P Så de får tråkka av seg endel dritt på den  på vei inn :D Nå får hytta enda en sånn kjempesvær  til jul iår fra bikkjene, så kan den mindre være permanent hjemme :)

Under drikkeskålene dems bruker jeg bare plastikk bordbrikke, funker fint det :) De søler ikke så mye når de drikker da.

Guest Christine
Skrevet
6 timer siden, Siri skrev:

Men vil matta tørke godt nok mellom hver gang hundene drikker? Jeg mener - jeg har bare en vaskefille under vannskåla til hundene, men den tørker jo ikke skikkelig noen gang liksom, så den mugner jo om jeg ikke bytter ut tua ofte nok. Vil ikke det kunne skje med disse mattene også? 

Ikke soggy doggy jeg har tror jeg, men noe som ligner veldig. Hatt den liggende i overkant av en mnd nå og syns den tørker fort. Var nettopp bort å kjente og lukta på den - null antydninger til sur lukt eller fukt. Jeg tenker å kjøpe en til så jeg kan bytte på, sånn just in case. 

Skrevet

Hvor kjøper dere sånne fancy matter hen og hvor mye koster dem? Kunne tenkt meg et par til hundene i gangen, om de er gode å myke å ligge på så tror jeg mine hadde elsket dem 

 

Skrevet
3 minutter siden, Raksha skrev:

Hvor kjøper dere sånne fancy matter hen og hvor mye koster dem? Kunne tenkt meg et par til hundene i gangen, om de er gode å myke å ligge på så tror jeg mine hadde elsket dem 

 

Vigdis elsker dem! Skal alltid ligge oppå dem, også er de fantastisk myke å gå på (og varme) derfor jeg vil ha en til på hytta, vil heller ha en sånn å gå på enn fillerye :D Her er det rimeligste stedet jeg har funnet ihvertfall: http://utstyrtilhund.no/produsent/liste/soggy-doggy

Ser at hun ikke har inne den svære soggy doggyen, den koster ihvertfall 688 kr der :)

  • Like 2
Skrevet

MÅ de tørkes i tørketrommel, eller KAN de tørkes i tørketrommel?
Har vurdert en slik jeg også, men er litt skeptisk til om de blir tørre ved å henge på tørkestativ? (har ikke trommel:icon_cry:)

Skrevet
1 time siden, Christine skrev:

Ikke soggy doggy jeg har tror jeg, men noe som ligner veldig. Hatt den liggende i overkant av en mnd nå og syns den tørker fort. Var nettopp bort å kjente og lukta på den - null antydninger til sur lukt eller fukt. Jeg tenker å kjøpe en til så jeg kan bytte på, sånn just in case. 

Og nå slår det meg jo at jeg sikkert bare kan teste den matta jeg har i gangen :lol:. Det hadde vært kjekt med noe som tok fuktigheten under vannskåla til hundene... 

Skrevet
3 minutter siden, Ganzie skrev:

MÅ de tørkes i tørketrommel, eller KAN de tørkes i tørketrommel?
Har vurdert en slik jeg også, men er litt skeptisk til om de blir tørre ved å henge på tørkestativ? (har ikke trommel:icon_cry:)

Må og må, min kommer ikke dryppendes våt ut av vaskemaskinen, så den kan fint tørke på stativ :) Jeg bruker trommel fordi den fjerner "alt" hår og dritt, ikke for å få den tørr :P

Skrevet

Elsker den matten. Når jeg bruker den i buret i bilen er det helt utrolig hvordan den trekker all fukt til under matten, mens overflaten er tørr og fin. Har den inne nå, og Aska liker veldig godt å bruke den. 

Guest Christine
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Og nå slår det meg jo at jeg sikkert bare kan teste den matta jeg har i gangen :lol:. Det hadde vært kjekt med noe som tok fuktigheten under vannskåla til hundene... 

Jeg også tenkte det kunne vært kjekt når jeg oppdaget vannskader på et år gammelt gulv :lol: Helt ærlig - i starten var jeg litt skeptisk til alle som roste produktet så høyt oppi skyene, men nå forstår jeg virkelig hvorfor. 

Skrevet
12 minutter siden, Christine skrev:

Jeg også tenkte det kunne vært kjekt når jeg oppdaget vannskader på et år gammelt gulv :lol: Helt ærlig - i starten var jeg litt skeptisk til alle som roste produktet så høyt oppi skyene, men nå forstår jeg virkelig hvorfor. 

Jeg har heldigvis linoleum på gulvet, men det hadde jo vært greit med noe som sugde opp vannet litt og som ikke lukter mugg så fort :) 

Skrevet
På 10. desember 2015 kl. 07.43.30, Margrete skrev:

Har lurt litt på om jeg ikke bør ha en slik under vannskåla. Har jo fin matte med kant på, men som du sier, vannet kommer seg under. For oss er det ingen krise med fliser der, men ikke pent. @mnika Har du flere slike små matter?

Sånne bittesmå, slopmat? Har kun 1 i karamellbrun på lager, på tide med påfyll:) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...