Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva smaker hundekjøtt?


Hin

Recommended Posts

Jeg har hest selv jeg :) Fine dyr, og jeg spiser de heller ikke, så da er vi jo like langt. Å en hest blir man jo veldig knytta til å :icon_redface:

Og hvorfor i all verden spiser du ikke hester da?

Har de ikke hatt et bedre liv en produksjonsdyr flest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Ja poenget er at der er det like vanlig å spise hund og katt som det er for oss å spise kalv og lammekjøtt. Andre steder igjen spiser de insekter og andre dyr. Andre avler opp marsvin til mat, Noen steder er kuer hellige og ferdes fritt, og ikke som kjøttdyr som her. Andre steder er grisen ikke til å spise. Så verden er forskjellig. Som jeg sa istad, så er det viktigste her hvordan dyrene blir behandlet og hvilket liv de har før de dør. (og blir til jord, skinn, mat osv.) Jeg spiser ikke hest, eller hund eller katt. Det er fordi jeg har et forhold til dem. hadde jeg hatt en kalv hadde jeg ikke spist den, men behandlet den som et vanlig husdyr hos meg.

Så jeg reagerer ikke på hvilke dyr folk spiser, men hvordan dyrene har det. Det er for meg det viktigste. Og ja verden og kulturer er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som ingen har nevnt her, og som jeg synes er det viktigste, er at det er noe som heter næringskjeden. Det betyr ganske enkelt at kjøttetere (som oss) spiser planteetere (kyr, sauer elg, rein etc etc), vi spiser ikke kjøttetere (rever, tigre, hunder...). Det finnes noen få rare unntak, som at de spiser hund i sørøstasia, det har vel en eller annen historisk eller kulturell forklaring.

Bra sagt, er så enig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja poenget er at der er det like vanlig å spise hund og katt som det er for oss å spise kalv og lammekjøtt. Andre steder igjen spiser de insekter og andre dyr. Andre avler opp marsvin til mat, Noen steder er kuer hellige og ferdes fritt, og ikke som kjøttdyr som her. Andre steder er grisen ikke til å spise. Så verden er forskjellig. Som jeg sa istad, så er det viktigste her hvordan dyrene blir behandlet og hvilket liv de har før de dør. (og blir til jord, skinn, mat osv.) Jeg spiser ikke hest, eller hund eller katt. Det er fordi jeg har et forhold til dem. hadde jeg hatt en kalv hadde jeg ikke spist den, men behandlet den som et vanlig husdyr hos meg.

Så jeg reagerer ikke på hvilke dyr folk spiser, men hvordan dyrene har det. Det er for meg det viktigste. Og ja verden og kulturer er forskjellige.

Du har vel ikke et forhold til alle hester, hunder og katter rundt omkring? Du sier jo at du ikke ville spist en kalv du hadde et forhold til, men du spiser andre kalver? Er ikke det litt selvmotsigende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja poenget er at der er det like vanlig å spise hund og katt som det er for oss å spise kalv og lammekjøtt. Andre steder igjen spiser de insekter og andre dyr. Andre avler opp marsvin til mat, Noen steder er kuer hellige og ferdes fritt, og ikke som kjøttdyr som her. Andre steder er grisen ikke til å spise. Så verden er forskjellig. Som jeg sa istad, så er det viktigste her hvordan dyrene blir behandlet og hvilket liv de har før de dør. (og blir til jord, skinn, mat osv.) Jeg spiser ikke hest, eller hund eller katt. Det er fordi jeg har et forhold til dem. hadde jeg hatt en kalv hadde jeg ikke spist den, men behandlet den som et vanlig husdyr hos meg.

Så jeg reagerer ikke på hvilke dyr folk spiser, men hvordan dyrene har det. Det er for meg det viktigste. Og ja verden og kulturer er forskjellige.

Enig enig, det aller viktigste er åssen dyret har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv om ikke revene blir flådd levende, så lever de ikke bra. :)

For de som har sett på det programmet om pelsfarmer :D Der gitt revene rastløs fram og tilbake i trange bur, og revemoren kunne finne på å drepe ungenene sine fordi hun ble så forvirra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke det merkelig egentlig? :unsure:

Det er vel ikke så merkelig, i og med at vi som regel ikke spiser rovdyr. Men det merkelig er vel heller at vi avler dem opp kun for å pynte oss med pelsen deres. Eller var det det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Kina og der henger det flådde hunder i vinduene til restaurantene. For å være ærlig så aner jeg ikke om jeg har spist hund, for alle menyene sto på kiniesisk og ingen snakket engelsk :D

Men som regel så drepte de dyret som man pekte ut. Pekte på den fisken i akvariet, høna eller slangen man ville spise. Glad jeg ikke visste hva jeg puttet i meg egentlig jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, 65svar på 0 komma nix.... Ny rekk.?

Hesten er jo uanz dau når den blir slaktet såklart, så hvorfor ikke utnytte kjøttet, siden det er godt kjøtt...

Siden prisen på hestekjøtt er så lav i norge så er det sikkert ikke så populært...? Har aldri smakt det, men kan ikke være verre en svinekjøtt vertfall.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så merkelig, i og med at vi som regel ikke spiser rovdyr. Men det merkelig er vel heller at vi avler dem opp kun for å pynte oss med pelsen deres. Eller var det det du mente?

tenkte mer på kjøttet, at ingen spiser det. om det smaker stygt eller ikke er bra å spise? :unsure: *nysgjerrig* Men selvfølgelig er det ikke bra å avle på sånn kun for pynt. Er imot pelsfarmer jeg, slik de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Kina og der henger det flådde hunder i vinduene til restaurantene. For å være ærlig så aner jeg ikke om jeg har spist hund, for alle menyene sto på kiniesisk og ingen snakket engelsk :D

Men som regel så drepte de dyret som man pekte ut. Pekte på den fisken i akvariet, høna eller slangen man ville spise. Glad jeg ikke visste hva jeg puttet i meg egentlig jeg :)

:D Så utrolig ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte mer på kjøttet, at ingen spiser det. om det smaker stygt eller ikke er bra å spise? :unsure: *nysgjerrig* Men selvfølgelig er det ikke bra å avle på sånn kun for pynt. Er imot pelsfarmer jeg, slik de er nå.

Det er rart i grunn ja. Men er vel fordi vi ikke har noen tradisjon for å spise rovdyr her til lands. Smaker kanskje ikke slik vi er vant til. Men de spise jo hund i Kina, så hvorfor ikke? Men igjen, så finnes det jo også kannibaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden prisen på hestekjøtt er så lav i norge så er det sikkert ikke så populært...? Har aldri smakt det, men kan ikke være verre en svinekjøtt vertfall.......

Har du ikke spist hestekjøtt? Kan jo være du har gjort det uten å vite det? Men er jo ikke hestekjøtt i så mye heller da. Pleier å være hestekjøtt i pepperbiff (på restaurant) og i slike svarte pølser vet jeg. Er visst god biff på hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...