Gå til innhold
Hundesonen.no

Sopp i minnvikene/lippen.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Rocky har fått sopp eller noe i en vik i leppene, vasker dem med sånn optima ph såpe(eller hva den heter, den grønne som selges hos nettdyret bl.a) når han bades, men ser ikke ut til å ha særlig langvarig effekt. Burde kanskje investere i en sånn spray i tillegg?

Føler det dukket opp etter jeg startet å ha vann i tørrföret, eventuelt så er det pga omega 3 oljen. Begynte med begge deler på likt.

Hva tenker sonen orakelet jeg kan gjøre? Både forebyggende og behandlende.

Får ikke lastet opp bilder via tapa, men skal legge dem ut via PC senere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva slags rutiner har dere? Jeg tørker alltid munnen til hunden min etter hun har spist for å slippe at hun griser til møblene. Olje i foret gjør at min går rundt og smatter i ettertid, uansett om jeg har tørket henne, og da skummer hun gjerne også. Jeg gir henne olje bare til middag, for da har jeg litt kontroll på skummingen, og om hun bruker sofaen som serviett.

Ellers er jo sommeren en fin tid for sopp! De drikker og bader mye, så det trenger ikke nødvendigvis å være foret, men kanskje de varme dagene vi har hatt i det siste?

Har boxer, hvis du lurer. Nå har ikke hun vært plaget av sopp, men hun har fått det på akkurat samme sted som din i fjor sommer. Det tror jeg kom av at hun gikk rundt og var konstant våt, enten fra bading, pesing eller drikking. I år har det gått bra, selv om hun ikke er så fornøyd med at jeg kommer med tørkeklut flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle rutiner annet enn at oljen og glucosamin blir gitt til frokost, gjerne i kombinasjon med V&H. (Tar da litt vann i fôret for å løse opp glucosaminen, bruker tilskudd som egentlig er til hest enn så lenge)

Har aldri tørket ham rundt munnen etter spising eller drikking, han pleier ikke å bruke møblene som serviett heller. :P

Ikke har han badet noe særlig ekstra heller, svjv. Aner ikke hva de som passet han et par uker i juli gjorde men. Syns ikke han drikker noe særlig ekstra heller, utenom de dagene han bare har fått tørrfôr og jeg ikke har blandet med vann. Eller de dagene med lengre turer i varmt vær. (som f.eks preikestolen i går)

Det har liksom kommet gradvis siden desember/januar når jeg startet å konsekvent ha i litt vann samt startet å gi olje. Kan ha kommet tidligere, men da har jeg ikke lagt merke til det isåfall. Ikke den delen av bikkja jeg inspiserer ofte akkurat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...