Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrerende styreleder i sameie


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

Vi har bodd i blokkleilighet nå i et halvt år, og det har ikke bare vært kjekt. Det virker som om styreleder har sett oss ut som mål fra første dag. Først var han skikkelig skarp og frekk når jeg maila ift. at vi skulle flytte inn med hund og jeg spurte om det var mulig å søke om en hund til. Fikk ganske greit beskjed om at det fikk holde med en hund. Mer trengte vi ikke. I henhold til lovverk så kan de ikke nekte oss å ha hunder, så jeg dreit litt i det.

Rundt juletider var det lekkasje i leiligheten under vår, og styreleder ville gi oss skylda. De hadde funnet sprøytespisser i røret sov visst nok hadde blokkert og ført til oversvømmelse. Han insinuerte da kjapt at vi var narkomane og at vi skulle erstatte skadene i leiligheten som ville komme på rundt en million. Yeah right. Vi leier bare her og var i kontakt med huseier ang. dette, han tok vår side og vi hørte ikke noe mer i fra de. Antagelsene om at vi var narkomane kom forøvrig etter at styreleder var på døra for å snakke med oss om lekkasjen og sambo åpna og snakket med dem. Han har halvlangt, svart hår, piercinger og tatoveringer, og ser litt badguy ut.

Vi hørte ikke noe mer fra dem før nå nettopp, når styreleder fant ut at vi har skaffet oss en hund til. Da hadde det plutselig haglet inn klager om at vi lufta hundene på sameiet sitt område(noe vi ikke gjør) og at vår oppgang var mye mer skitten enn de andre oppgangene av hundehår "og sånt" og styreleder har nå bedt oss vaske oppgangen en gang i uken! Som da blir i tillegg til den ukentlige vasken de har innleid til å vaske i gangene) I mellom linjene ligger det også trussel om husdyrholdnekt om vi ikke gjør som vi får beskjed om.

Jeg har snakket med andre hundeiere i sameiet og ingen der har fått slike krav eller klager. På tross av at jeg ser flere som lar hundene sine gå på do i sameiets uteområder.

Jeg føler det er personlig rettet mot oss og styreleder er utrolig frekk i måten han svarer oss på. Jeg blir bare oppgitt og har egentlig bare lyst til å flytte. Det er skikkelig ukoselig.

Edit: Jeg tok kontakt med huseier med en gang vi fikk vite om klager på at vi hadde lufta hundene på området. Huseier sa vi ikke skulle bry oss om den gamle skrullingen og at han skulle forsvare oss når styreleder tok kontakt. Så en uke senere får vi beskjed om å vaske oppgangen pga. hundehår og dritt, kanskje fordi styreleder ikke fikk den tilbakemeldingen fra huseier som han ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ring til vaskefirmaet og spør om du kan få snakke med den som vasker i gangene hos dere. Det er ikke sikkert den vil bli blandet inn men spør om den kan si noe angående hvor skittent det er i deres oppgang i forhold til andre oppganger. Da vil du få en trygghet på hva som er rett og mer ro på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg jo gjøre.

Sjekka forøvrig oppgangen nå nettopp, og jeg så ikke et eneste hundehår...

RED: Sendte en melding til huseier om kravene fra styreleder, og han ble også litt oppgitt og skulle ringe han og høre hva som egentlig var problemet hans :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...