Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellompuddelen Bendik


Trixi
 Share

Recommended Posts

Da er ventetiden over for oss, og etter to år planlegging, snakke med oppdrettere, vurdering av raser etc, så falt valget på mellompuddel, og igår hentet jeg hjem verdens søteste puddelgutt :wub:

Bendik er størstegutten i et kull på 7 valper. Bendik er født 2.mai og kommer fra kennel Tixobambixo. Mamman hans er Chanson D'ete Attica og pappan er Of Hannelhill James Blond.

Bendik virker som å være en trygg gutt. Han har tatt utfordringene på strak labb. Han elsker folk, og hilser gjerne på alle, så her må vi nok øve på å lære seg at man ikke MÅ hilse på alle man møter. En vennlig gutt med andre ord. Nå har jeg bare kjent Bendik i et døgn, så har ikke så mye å fortelle enda, men regner med han vil gi oss masse glede, latter..og frustrasjon :wub:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja han er verdens vakreste valp.... han er tusen ganger søtere og herligere enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Bendik skal ikke brukes til noe spesielt, men jeg har planer om spor på hybbybasis og kunne tenkt meg å prøve litt lydighet, ta litt kurs å se hva vi liker. Ellers så blir Bendik min beste turkamerat og familiehund...og en spesiell venn for min yngste sønn på 5 år som har ventet på denne valpen halve livet sitt :wub: Vi bor forresten i Hammerfest, så om noen tilfeldigvis bor i Hammerfest området og har lyst å treffe oss, så er det bare å gi et vink ;) Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub:

Skal oppdatere masse og spamme med bilder av lille gullet....

Han har sjarmert alle på jobben til gubben idag, og alle vil gjerne låne han.... nå er han sliten, mange inntrykk idag også....

Guri han er så herlig :wub:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendik møter katten Nalle

Leker i hagen med fisken

Bendik har herja og kosa seg i hagen i fin været idag. Utfordra katta til lek, men katta tok det helt med knusende ro. 5 åringen har lekt og løpt med valpen og de har vikelig kosa seg skikkelig. For en herlig liten gutt, han passer så godt inn hos oss. Klumsete og klønete, rampete, men god med et hjerte av gull :wub:

Vi er så utrolig forelska i denne lille krøllegutten.

Har hatt han på bordet idag å børsta gjennom pelsen, og det gikk så fint så. Ikveld skal vi prøve oss på en tannpuss og snart må vi file litt på klørne som nok vokser utrolig raskt.

Nå ligger han under stolen min å sover. Når ingen gidda å leke mere med han, så tok han seg like greit en liten dupp....

Vært en spennende dag for den lille, så nå blir det bare avslapping resten av kvelden :wub:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge inn bilder lengere, skjønner ingenting....

Vel, nå har Bendik vært hos oss en uke. Har gått veldig greit. Vi lærer å bli kjent med han og han er en herlig liten klump. Han er med gubben på jobb hver dag, og det går veldig greit. Han sover stort sett hele dagen på kontoret. Eldste sønnen vår på 7 år er litt skeptisk til valpen, fordi han hopper og biter og er litt uforutsigbar, men det går seg vel til. Hund og katt går greit. Bendik er litt skeptisk til kattene og det er bra, så slipper han noen uhyggelige opplevelser med sint katt.

Han er vel som valper flest, sover, såiser, tisser, bæsjer, får bite raptuss, sove igjen. Han er vill om morgenen, da er ungene redd han, da biter han og hopper og bjeffer og er helt i ekstase. Til gjengjeld så legger han seg når vi legger oss og sover hele natta.

I går fikk han seg en dusj, som puddel må han bli vant til dusj og stell. Han synes ikke det var veldig gøy, men han var flink. Føningen var ikke kult, men vi fikk fønet han nesten tørr. På mandag fikk han klippet klør, det gikk også bra, skal klippe igjen til helga, tok bare en liten milimeter, er redd å klippe for langt ned, så da klipper jeg heller oftere til jeg er trygg på å få det riktig.

Han er en god gutt, kontaktsøkende, følger etter oss overalt. Må være der vi er hele tiden, helst må han ligge oppå tærne til en av oss. På jobben ligger han oppå tærne til gubben og må han it en tur og Bendik må vente på kontoret, så ligger han oppå skoenen hans og sover når gubben kommer tilbake...han har en eller annen slags fot-fetish denne valpen

Vel, vi er skikkelig forelska i han. Skjønner ikke hvordan vi har klart oss så lenge uten han. Gubben som i utgangspunktet var skeptisk til puddel, er helt betatt, nesten mer enn meg. Bendik og gubben er blitt bestevenner ❤ jeg synes det er så flott ☺

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ser at alle bildene i denne tråden var for store, så måtte slette de da jeg ikke fikk til å redigere. Så her kommer et lite bilderas fra tiden Bendik har bodd hos oss.
post-13272-1437467092,5365_thumb.jpg
post-13272-1437467110,0615_thumb.jpg
post-13272-1437467121,8918_thumb.jpg
post-13272-1437467140,3852_thumb.jpg
post-13272-1437467152,9838_thumb.jpg
post-13272-1437467165,0782_thumb.jpg
post-13272-1437467175,8159_thumb.jpg
post-13272-1437467190,967_thumb.jpg

Vi er veldig fornøyde med lille Bendik. Han er en herlig puddel på alle måter, og ganske enkel å ha med å gjøre. Eneste plagsomme med han akkurat nå er den ekstreme valpebitingen, han greier ikke å holde munnen lukket, og biter hele tiden som en liten piraya. Gleder oss veldig til dette stopper. Ellers så er han veldig herlig. Enn å lenge kan vi ha han løs når vi er på hytta på fjellet, han kommer som ei pil når vi roper på han, og holder seg alltid i nærheten. Eneste gangen han går "langt" bort fra oss, er når han vil bæsje, da går han langt til fjells, gjør det han skal og kommer styrtende ned igjen.

Bendik er jo en puddel, og en puddel må være tålmodig under stell, noe Bendik ikke er. Dette håper vi vil løse seg etterhvert. Når jeg børster, biter han etter børsten og vrir på seg og vil bort. Jeg har egentlig bare oversett sånn tull og holdt han og børstet meg ferdig uten å lage så mye styr av det. Så får vi se om han etterhvert skjønner at det ikke nytter å vri på seg og makke sånn. Barbering går sånn passelig greit på labber og hale, men snutebarbering går ikke bra, det er visst det værste han vet. Så her trenger vi hjelp. Jeg skal på klippekurs om ett par uker, og da vil jeg ha masse fokus på dette med snutebarbering, for det sliter vi skikkelig med og det er jo så viktig. Bading går bra, og føning etter bad går bra så lenge godbitene kommer hyppig. Kloklipp går også bra og vi klipper hver 5-7 dag. I går tok jeg kloklippen alene, og det gikk utmerket, fikk klippet ferdig uten tull, han sovna til og med rett etterpå, så det skal vi bare fortsette med slik vi gjør idag, og klippe så ofte som mulig, for han har skikkelig hurtigvoksende klør, de må nok klippes ca hver 5 dag ser det ut til, bare en millimeter om gangen da så klart.

Renslighetstreningen går greit, han har fortsatt noen uhell inne når vi ikke følger med. Natten går veldig greit, er bare ett par netter han har tisset inne, som regel holder han seg fra siste lufting i 12 tiden og til første lufting i 6-7 tiden. av og til må han ut midt på natta også, men ikke hver natt og da piper han ved døren. Soverommet vårt er hans trygge sted, der faller han til ro med en gang. Så når han skal begynne å være alene hjemme etterhvert, skal han få være på soverommet, er tydelig at han trives der, han går å legger seg på lammeskinnet med en gang, ingen tull, ingen mas.

Vi trener allerede på alene hjemme, og han er veldig flink, så lenge han er på soverommet. Andre steder i huset følger han etter oss hele tiden, og går jeg ned i kjelleren, står han å hyler ved trappa, går jeg ut med søpla, står han å piper i gangen, men setter jeg han på soverommet, lukker døren og går ut, så er han stille, legger seg ned og sover, veldig greit egentlig.

Siden det er midt i sommerferien så har vi ikke vært på valpekurs enda, men regner med det blir i august/september. Gleder meg til det, og håper å finne andre valper der han kan få leke med. Vi kjenner ingen med valp, og selv om jeg har etterlyst lekekompis til Bendik på facebook, så har vi ikke fått noen napp der. Er nok mange som er på ferie. Så han får ikke noe sosial omgang med andre hunden akkurat nå, og det er jo veldig dumt, så jeg håper vi finner noen venner til han på valpekurs.

Jeg er sånn smått begynt å klikketrene litt. Er ikke kommet så godt igang enda, er så utrolig mye som skal læres nå i begynnelsen, og vi har fokusert mest på innkalling, renslighet og stell. Men jeg har klart å klikke på plass "sitt" uten å sette et kommandoord på det, og igår klikket vi inn første øvelse på canis sitt epost klikkekurs som var å røre target sticken med snuten. Er gøy å se at han tenker og har interesse for klikkeren.

Idag skal jeg prøve enda litt mere klikketrening og ikke minst, enda mere bord trening.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå stolt av gutten min nå. Vi har jo slitt en del med barberingen på Bendik. Han har slått seg helt vrang, hylt og sprellet og bitt. Nå holder vi på å øve og jeg har satt som mål å øve minst en gang for dagen på bordet, gjerne to ganger om dagen, fram til vi skal på klippekurs. Så nå ikveld tok jeg han på bordet. Hadde med meg noen deilige, saftige svenske kjøttboller som er favoritt godbiten til Bendik.

Tok han på bordet, ga han kjøttbolle, fikk han til å sitte + ny kjøttbolle. Startet med å børste gjennom pelsen. Så tok jeg klipperen og holdt den mot snuten i ett sekund uten å skru den på og belønnet. Så strøk jeg den over kinnet uten å skru på og belønnet. Så skrudde jeg den på og klippet en liten cm på halsen, skrudde av og belønnet. Sånn holdt vi på og jeg fikk barbert noen cm av hals, en liten cm ved øyet som jeg ikke fikk tatt sist, litt på labbene, i rompa, på magen og på tissefanten. Og det gikk kjempefint. Ikke friket han ut, han rygget litt unna og peip ett par ganger, men det kan jeg leve med. Ingen biting etter klipperen heller. Vi avslutta mens vi var på topp og belønnet med et yoghurtbein helt til slutt. Jeg er så stolt av oss. Måtte ta en Bendik og "mamma" selfi B)

post-13272-1437595969,7826_thumb.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten bildeoppdatering fra de siste ukene våre. Bendik nyter livet, regn eller sol, bylivet eller landlivet, fjell eller fjord, alt er like gøy for lille Bendik post-13272-1438436560,8242_thumb.jpg Nyklippet ❤ post-13272-1438436593,0213_thumb.jpg Koser seg ute på hytta ❤ post-13272-1438436634,0811_thumb.jpg "Mamma" og Bendik koser i hengekøya ❤ post-13272-1438436704,0935_thumb.jpg Første tur på stranda ❤ post-13272-1438436742,3968_thumb.jpg Mageplask i gjørma ❤ post-13272-1438436775,4004_thumb.jpg "Ut på tur, aldri sur" i pøsende regn ❤ Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...