Gå til innhold
Hundesonen.no

Int* Nord Uch NordV-08 SV-09 DKV-10 Andvaka Solaris

Caroline

Recommended Posts

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar
  • 10 months later...

Har lest hele tråden og gleder meg fryktelig til å møte Spectra! :whistle:

Skjønner jeg godt :ahappy:

Saeta mener du vel? (eller ikke?)

Hun er kjempeflott!

Hun mener nok Spectra, datteren til Saeta :aww:

Saeta er og blir min "pride and joy", hun er virkelig hunden som har alt og passer helt perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Lenge siden sist oppdatering! Saeta har fylt 5 år og blitt mor til sitt andre kull, som jeg er strålende fornøyd med så langt! Rebus er den stolte faren til hennes 6 små, og ettersom Rebus er svært spesiell for meg beholdt jeg både hannhund og tispe fra dette kullet, som så langt utvikler seg veldig fint.

Saeta hadde et godt år i 2009, med mange flotte plasseringer i både Norge, Sverige og Danmark. De to som henger høyest er nok SV-09 i mars der hun ble BIM med Cert, Cacib og dermed Svensk OG Nordisk champion, og BIR, Cacib og res.BIG i Sverige i september. Sverige er kjent for å være et av de landene i Europa med høyest kvalitet på rasen, så gode plasseringer der er ikke lett å få! I oktober fikk vi opprykk til kl.II i lydighet og debuterer der i mai. Vi trener allerede på øvelser i kl.III, for vi håper jo vi en dag kommer dit også :wub:

Ettersom hun fortsatt er nedrøytet etter valper har jeg ingen nye brukbare bilder, men det kommer nok utover sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta fikk selvfølgelig løpetid slik at debuten i kl.II blir utsatt nok en gang, men vi fortsetter å trene!

Flink hund (vanskelig å ta bilder mens man trener men);

Avstand:

Saeta-avstand-mai2010.jpg

Fremadsending/rute:

Saeta-rute-mai2010.jpg

Apport! Denne begynner virkelig å gå bra nå:

Saeta-apport-mai2010.jpg

Også er hun jo bare verdens vakreste sheltiemodell:

Saeta-hvitveis-mai2010.jpg

Verdens beste Saeta :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn hun er! :ahappy: Kanskje vi skal gå tur sammen en dag om du fortsatt bor i Ramnes? Nå veit ikke jeg helt hvor i Ramnes du bor, men om du bor der jeg tror du bor er det jo bare en spasertur unna :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Så skjønn hun er! :) Kanskje vi skal gå tur sammen en dag om du fortsatt bor i Ramnes? Nå veit ikke jeg helt hvor i Ramnes du bor, men om du bor der jeg tror du bor er det jo bare en spasertur unna :)

Hei! Ja, altså, jeg bor i Fossanveien, det er ikke så langt fra velhuset (det ligger liksom på andre siden av hovedveien). Hvis man kommer fra Revetal er det første til venstre etter man kommer i 60-sonen og innerste hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Hei! Ja, altså, jeg bor i Fossanveien, det er ikke så langt fra velhuset (det ligger liksom på andre siden av hovedveien). Hvis man kommer fra Revetal er det første til venstre etter man kommer i 60-sonen og innerste hus :)

Hmm :) Litt forvirra. Jeg skal gå langs Fossanveien imorgen for å besøke noen jeg kjenner (som også har hund) og da kan jeg jo prøve å se etter huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Lenge siden sist oppdatering!

Lydighet var det siste jeg oppdaterte om, så da starter vi der. 1. juni fikk vi endelig debutert, noe som gikk såder. Det ble noen smultringer, men en del gikk tålig bra. Så bledet en del prøving og feiling på de neste stevnene, og mens nervene gradvis minket hos meg, kom resultatene sigende. I slutten av september hadde vi endelig dagen der alt fungerte, og vi endte på 163p., med sølvmerke og opprykk til kl.III! Hamar ble vår siste konkurranse i kl.II, og pga. støynivået ble det endel DK, men hun har aldri hatt så mye glød på en konkurranse før, og det varmet! Det ble allikevel en OK sum, tett oppunder 1. premie og karakter i alle øvelser. Så nå trener vi for fullt mot debut i kl.III over nyttår!

Saeta etter å å ha fått opprykket til kl.III

37151_10150310255765641_732375640_15308981_3892215_n.jpg

Å få opprykket til kl.III var et av håpene for året 2010. Hovedmålet derimot, var å få det siste Cacibet hennes. Hun hadde fem Cacib fra september 2008-september 2009, men fikk dessverre det siste to uker for tidlig. Etter det haglet det nærmest med res.Cacib, både før og etter valpekullet. NKK Stavanger skulle være stedet der det klaffet! Samme sted som hun fikk sitt første Cacib 2 år tidligere... Som om ikke det var nok fikk hun også et syvende Cacib på Hamar like etter.

Endelig satt det! Internasjonal utstillingschampion!

73572_10150310250215641_732375640_15308819_227115_n.jpg

Veldig glad oppdretter med sin første Int Ch!

33541_10150310252985641_732375640_15308893_4945078_n.jpg

Rebus BIR, Saeta BIM:

72996_10150310254310641_732375640_15308934_1902198_n.jpg

Bare vakker...

72415_10150310248815641_732375640_15308800_1245475_n.jpg

66577_10150310248240641_732375640_15308782_184004_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...