Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekker agria mr?


Recommended Posts

NVH "har mr", dvs det er VetScan som utfører det. Ligger visst på Majorstua, og har direkteoppgjør med Agria, som visstnok også har en avtale med dem om makspris osv. Agria kunne ikke si annet enn at de mest sannsynlig dekker det, særlig hos vetscan, men at de hos andre klinikker ofte bare dekker opp til 7000kr. På Jeløy koster det visst 9000kr. Så da frister VetScan mest, men må først snakke med min veterinær i kveld (hun skulle ringe opp i kveld) og jeg tenkte å spørre hva hun tenker om aggressjon utvist i etterkant av anfall, og denne ekstreme nervøsiteten. Om det er grunn til å lure på om det er svulst og verdt å undersøke med MR, eller om hun anbefaler å gå på medisin og "vente og se" om han blir mer aggressiv eller får nye anfall. Opprinnelig var jo planen medisin og å se om han får anfall, men føler det er et sjansespill og litt på bekostning av hunden som er redd, og har litt fryktaggressjon, potensielt vondt osv.

Så da snakker jeg med veterinæren, dersom hun på bakgrunn av opplyningene jeg gir anbefaler MR, får jeg henvisning til NVH som sender inn skjema og får en forhåndsgodkjenning av Agria, dersom de dekker alt unntatt bev. egenandel (jeg har allerede betalt opp kvoten til fast egenandel, har bare ikke fått sendt inn enda), så tar vi en MR og får avdekket om det er svulst eller om det "bare" er epilepsi.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tok CT av Koios, og Agria dekket nesten hele beløpet. Av en regning på 10 000 kr (inkl en spesialisttime) så betalte jeg 2500 kr. CT'en ble forhåndsgodkjent av Agria før jeg i det hele tatt bestilte timen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...