Gå til innhold
Hundesonen.no

Top model for hund

Karris

Recommended Posts

Skrevet

Modellkonkurranse for hunder er er visstnok det store i USA nå, småville damer som drømmer om et hundeliv i sus og dus... Hva mener dere om dette?

Skrevet

Noe så teit :D Syns jeg ser damene springe på tv med hundene sine, og de som går ut blir kjempe sure, begynner å grine og sier at deres hund var den fineste uansett hva dommerene sier. Og så får vi god underholdning av å se på de som begynner å krangle og grine over hvilken hund som er vakrest og flinkest :D Det er rett og slett tragis etter min mening :D

Skrevet

hørtes ganske teit ut i mine ører da men... syntes man skulle droppe sånne program,tenke litt på dyra, ikke bare komersielt...

Skrevet

Jeg har tenkt å se på dette hvis det kommer til norge og hvis det er et OK program uten dilldall og uten å måtte sminke pg kle på hunden så kommer jeg til å melde på i en evt runde bare for gøy for å se om vi kommer med :( Men med en gang de TENKER på å evt kle på hunden min klær og dille og dalle så sier vi takk for oss!

Hehehehe akkurat som om vi hadde komt med :(

Skrevet

Må jo nesten si at sonic hadde vunnet en slik konkurranse uten tvil! Med sine vakre boble øyne og leppa som henger i ei tann.. hehe

Jeg hadde sikkert blitt fristet til å se et slikt program, men hadde foretatt en moralsk boikott. Det blir bare for dumt.

"No animals were hamed in the making of this picture"--- forhåpentligvis

Skrevet

Jo, jeg har hørt at de skal lage et sånt program i Sverige...

Jeg for min del synes det høres ganske idiotiskt ut. Når hunder kan brukes til så mye

og kan være med på og få til så mye skal de absolutt lage et program bare etter hundens utseende og ikke etter hundens evner...

Skrevet

Jo, jeg har hørt at de skal lage et sånt program i Sverige...

Jeg for min del synes det høres ganske idiotiskt ut. Når hunder kan brukes til så mye

og kan være med på og få til så mye skal de absolutt lage et program bare etter hundens utseende og ikke etter hundens evner...

Hehe.. Kom bare til å tenke på "Miss World", "Miss Universe" og alt det der... :icon_redface:

Skrevet

Nei huff dere har sikkert rett...Skal holde oss langt unna :)

Hvorfor det? Hehe.. Ser ikke noe galt i det jeg i alle fall. Ser ikke bort fra at jeg hadde blitt nysgjerrig selv, hadde det kommet til Norge :)

Skrevet

Ja blir iallefall morro hvis det kommer på tv da :) Håper ikke det er så hysterisk som det høres ut som.

Men tenk så morro hvis det hadde vært proffe fotografer hvor de tok bilder med knallgod kvalitet av hunder i naturen med naturlige omgivelser osv. f.eks i en solned gang,på stranden osv. Og ikke sånn "kom nå skal hunden ligne på rødhette og ulven" :)

Skrevet

Ja blir iallefall morro hvis det kommer på tv da :) Håper ikke det er så hysterisk som det høres ut som.

Men tenk så morro hvis det hadde vært proffe fotografer hvor de tok bilder med knallgod kvalitet av hunder i naturen med naturlige omgivelser osv. f.eks i en solned gang,på stranden osv. Og ikke sånn "kom nå skal hunden ligne på rødhette og ulven" :D

Ja, det hadde jo vært stilig :) Så lenge alt foregår på hundens premisser ser jeg ikke noe galt i det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...