Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal hunden være i ro på Rimadyl?


Recommended Posts

Hei, jeg lurte på enda en ting jeg :P

I går ble jo altså sheltien min røngtet pga hans tilbakevennende stiv og stølhet. De tok også blodprøver som jeg ikke har fått svaret på enda.

Bildene viste at det ikke er noe galt med skjelettet hans. Som jeg skrev i den andre tråden så hjelper det heller ikke med laser eller kiropraktikk

Så kommer spørsmålet: Han ble satt på 10 dager med Rimadyl for å bedre en evt betennelse. Skal han ha helt ro mens han går på disse tablettene??

Veterinæren sa ikke noe om dette, og jeg glemte å spørre.

Og vet er ikke åpen før mandag.

I dag har han fått en vanlig 1.5 times tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi testet ut Rimaldyl på eldstemann her så fikk jeg ikke beskjed om å holde han i ro (og gjorde det heller ikke). Tenker at om dyrlegen mente han skulle holdes i ro så hadde dyrlegen vært veldig tydelig på det :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Da jeg brukte rimadyl på smerter på hunden fikk jeg ikke noen beskjed om å holde i ro, men da jeg brukte rimadyl på en hund som muligens kanskje hadde betennelse i kroppen fikk jeg beskjed om fullstendig ro,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vell an på hva som er galt tenker jeg. Om poenget med smertestillende bare er å dempe akutt smerte som er forsvunnet etter de 10 dagene og man ikke kan gjøre noe skade med å være aktiv så null problem, det samme om han går på smertestillende bare for å få vekk evt smerter for å bevege seg friere å på den måten bli kvitt/bedre fra feilbelastning. Men en betennelse vil antagelig kreve litt ro i tillegg til smertestillende så den får roe seg litt. Ikke null aktivitet, det vil nok heller ikke være fordelaktig, men litt roligere og kanskje litt mindre. Trenger ikke å pushe så veldig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk!

Greia er jo at vi ikke vet hva som er galt, nå vet vi at det ikke er noe med skjelettet hans. Vi vet også at han nå som han er dopa virker gladere og livligere, så det har jo vært smerter involvert før.

Veterinæren sa at han var veldig anspent i muskulaturen sin. Han avkreftet at det var noe galt med hasene eller knærne samt at bekkenet hans var fint og rett.

Men mer enn det vet jeg ikke. Det er jo ikke usannsynlig at det finnes en betennelse?

Smertene han har er jo ikke akutte, de har jo vært der i mange år i større og mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk!

Greia er jo at vi ikke vet hva som er galt, nå vet vi at det ikke er noe med skjelettet hans. Vi vet også at han nå som han er dopa virker gladere og livligere, så det har jo vært smerter involvert før.

Veterinæren sa at han var veldig anspent i muskulaturen sin. Han avkreftet at det var noe galt med hasene eller knærne samt at bekkenet hans var fint og rett.

Men mer enn det vet jeg ikke. Det er jo ikke usannsynlig at det finnes en betennelse?

Smertene han har er jo ikke akutte, de har jo vært der i mange år i større og mindre grad.

Da ville jeg vært aktiv for å holde ting i gang, man stivner gjerne bare mer av å ikke gjøre noe, men jeg ville nok hatt fokus på rolig og lite belastende aktivitet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder min i ro på rimadyl, men det er mest for at han ikke skal "strekke opp" det som gjør vondt. (Mye mulig muskulært på ham) da er dyrelegen også klar på at han skal ha smertestillende og ro i tillegg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hunden min har hatt to perioder i livet med muskulære smerter, fikk da beskjed om hvile, men ene gangen hadde han jo også veldig vondt. Prøver å ta så mye hensyn som mulig til det, ikke sele som presser på ryggen (men fordeler trykket mer jevnt), ikke hoppe høyt ned osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...