Martine Skrevet 26. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Stella har fått inflammasjon i albuen etter lek med en annen hund. Mest sannsynlig en vridning. Hun fikk en injeksjon med metacam hos veterinæren i stad, ca kl 1845. Hun halter fortsatt, og avlaster beinet like mye som før det. Burde den hatt bedre effekt? Hun er ikke seg selv, og har tydelig vondt stakkars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 26. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Aida har akkurat hatt forstuet albue. Hun belastet ikke benet i 5 dager selv på sterke opiater (Temgesic). Den minsker no smertene litt, men det vil nok ta tid før hun blir haltfri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Maks plasmakonsentrasjon av metacam oppnås etter 2,5 time (siden du er sykepleier regner jeg med at det er greit at jeg ikke forklarer ytterligere). Så du burde se grei effekt nå, men som Tesere sier så tar det ikke nødvendigvis alle smerte. Hun bør jo ikke gå rundt å ha kjempevondt stakkars, da tar du kontakt og får noe annet. Men kan også være greit at hun begrenser seg litt også, så hun ikke gjør ting verre God bedring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 26. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Takk for svar skjønner at det ikke tar all smerte, men jeg burde vel ha merket en endring... Hun som vanligvis bare er glad, hopper rundt og skal kose vil helst ligge for seg selv. Får se an hvordan effekten er fremover nå, så vondt som hun har det nå skal hun slippe å ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Helt sikker på at det bare er en vridning i albuen? :/ Er det tatt røngten osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 26. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Helt sikker på at det bare er en vridning i albuen? :/ Er det tatt røngten osv? Det ble ikke tatt røntgen i dag, fordi vi kom inn på drop in og de hadde helt fullt. Dersom jeg ikke ser noen effekt av metacamen i morgen så drar jeg tilbake og får tatt røntgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 26. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Har erfart tidligere at metacam ikke var "sterkt nok", det måtte rimadyl til før min hund sluttet å halte. (Bakfot). God bedring til Stella Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 26. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2015 Har erfart tidligere at metacam ikke var "sterkt nok", det måtte rimadyl til før min hund sluttet å halte. (Bakfot). God bedring til Stella Takk Ikke noe gøy at hun har så vondt, så mulig jeg må be om noe sterkere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 27. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2015 Har erfart tidligere at metacam ikke var "sterkt nok", det måtte rimadyl til før min hund sluttet å halte. (Bakfot). God bedring til Stella Det opplevde jeg med Chicka også, ingen effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts