Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Kan katter få innbilt drektighet/graviditet?

Katten min på 7 mnd har den siste uken blitt mer kjælen (krever oppmerksomhet 24/7), nøler med å hoppe ned av ting, har fått mindre opptrukket buk, og er litt hoven rundt pattene - man kjenner at hver enkelt buler litt ut. Drikker og spiser like mye som normalt. Og så snoker hun noe sinnsykt, legger seg i skuffer og vesker osv.. Skjønner ikke hva det kan være, siden hun er innekatt (skal kastreres når hun får ettårsvaksinen) og bare blir luftet i bånd..

Skrevet

Hun kastreres da rett og slett fordi de har pakkepris på det + chip :) Er ikke noen fare for at hun klarer å snike seg ut, så da har det ikke noe å si. Løpetid kan vi leve med :P

Skrevet

Hun kastreres da rett og slett fordi de har pakkepris på det + chip :) Er ikke noen fare for at hun klarer å snike seg ut, så da har det ikke noe å si. Løpetid kan vi leve med :P

Vi har pakkepris på det i kjeden av klinikker jeg jobber, men man må ikke gjøre begge deler på likt. :)
Skrevet

Vi har pakkepris på det i kjeden av klinikker jeg jobber, men man må ikke gjøre begge deler på likt. :)

Åå? Var slik jeg forsto det, men da får vi gjort det snart da :D
Skrevet

Bare for å svare på spørsmålet ditt, ja katter kan bli pseudodrektige. Men sjelden jeg har hørt om veldig uttalte tegn på dette. Det forekommer hvis katten har fått eggløsning under løpetiden og/eller blitt paret uten å ha blitt drektig.

Hvis hun virker veldig annerledes og/eller blitt merkbart større i buken ville jeg vært veldig på vakt med tanke på livmorbetennelse.

• Like 1
Skrevet

Hun er ikke blitt såå mye større, bare nok til at jeg merker det når jeg tar på henne - sjekker henne to ganger i uken for å gjøre veterinærbesøk og håndtering ved behov enklere

Hun vasker seg heller ikke mer enn normalt, men skal være på vakt :)

Skrevet

Hun er ikke blitt såå mye større, bare nok til at jeg merker det når jeg tar på henne - sjekker henne to ganger i uken for å gjøre veterinærbesøk og håndtering ved behov enklere

Hun vasker seg heller ikke mer enn normalt, men skal være på vakt :)

Da er hun nok pseudodrektig :)

Har hatt begge deler på katt selv mens jeg var aktiv oppdretter. Men var ikke så vanlig med noen av delene.

• Like 1