Ellen Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Hei, jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har kjøpt chihuahua i England. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidi Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Hmm jeg minnes om en som skulle kjøpe en Chihuahua i England, men vet egentlig ikke om det er en jeg har pratet med her inne.. Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellen Skrevet 17. Mars 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Hmm jeg minnes om en som skulle kjøpe en Chihuahua i England, men vet egentlig ikke om det er en jeg har pratet med her inne.. Hvorfor det? Hei! Jeg bare lurte på regler i forbindelse med moms og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidi Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 ååå okay Jeg kan desværre ikk hjelpe deg, men kan du ikke ta kontakt til en som har Chihuahuaer i England og høre? Ellers kan det være at mattilsynet kan hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tini Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Da får du vel ikke hunden før den er 8 mnd eller noe slik! Må den ikke gjennom slik kur for en sånn sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellen Skrevet 17. Mars 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Fra England får du hunden med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tini Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Det finnes en rekke grunner for å importere hunder til Norge - sannsynligvis en grunn for hver hundeeier som importerer. Noen ønsker seg en rase som ikke finnes i Norge eller rasen er så liten her at du må vente i lang tid for å få valp. Andre er ute etter bestemte linjer for å forbedre sitt oppdrett Noen få faller for en hund på ferietur og vil ha den med seg hjem. Uansett årsak til importen - det er selvfølgelig en rekke regler du må forholde deg til. Begrunnelsen for disse reglene er at vi i Norge til nå har hatt en god dyrehelse. Det er ikke registrert rabies og for å beskytte oss mot spredning av denne sykdommen er det strengt å innføre hund. For hunder fra Sverige Skal du importere hund fra Sverige kan du ta hunden fritt med - det finnes noen unntak for raser det ikke er lov å importere : Pit Bull Terrier, Fila Brasileiro, Tosa Inu og Dogo Argentino. For hunder som innføres fra Eu/Efta land uten rabiessmitte ( Irland, og Storbritannia) Dette er land innenfor EF/EFTA som regnes som rabiesfrie. Hunden din må ha et gyldig Pass. Passet inneholder navn på hundens eier samt besrivelse av hunden. Hunden skal være gyldig ID merket enten ved Microchips eller lesbar tatovering. Hunden skal også være behandlet mot bendelorm max 10 dager før innreise og den skal behandles igjen 7 dager etter at du er kommet hjem. ID merking : Øre- tatovering er godkjent så sant den er godt lesbar, men det anbefales mikrochips. http://www.norgeshundeportal.no/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calina Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 Bare et lite tillegg til den over her... Øretatovering er ikke eneste godkjente sted. Tatoveringen kan og være på innsiden av låret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tini Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 hehe! Jeg bare klippet inn fra en sted jeg! heheh men det var jo bra! Nå vet jeg det også! Hoved pointet var vel at de må gjennom slik rabies vaksinering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calina Skrevet 17. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2005 hehe! Jeg bare klippet inn fra en sted jeg! heheh men det var jo bra! Nå vet jeg det også! Hoved pointet var vel at de må gjennom slik rabies vaksinering! Stemmer det. Og man kan tidligst begynne et rabies vaksinerings program når hunden er 3 mnd gammel. Det vil si at ved lovlig import at hund fra et rabiessmittet EU land, så er hunden ca 9 mnd gammel ved innførsel til norge.Dette fordi det skal gå minimum 120 dager fra første gangs vaksine, til en blodprøve blir tatt, som skal vise et minimums antall av antistoffer i blodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellen Skrevet 18. Mars 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 Ja jeg vet om alle disse reglene men tollvesenet sier at man må betale 25% moms av kjøpesummen? Er det noen som har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 vi ble ikke stoppet i tollen vi :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellen Skrevet 18. Mars 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 Nei men egentlig så må du stoppe i tollen når du har kjøpt hund i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 :oops: :oops: jaja.. han ble no omregistrert og alt.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 Kine: HAr du kjøpt Speedy i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 Kine: HAr du kjøpt Speedy i utlandet? Jepp vi e svenska!_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazita Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 jahar ikke svenske Speedy gjort bergenser av seg da. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 jahar ikke svenske Speedy gjort bergenser av seg da. 8)' å joda.. nå skal vi ta turen te Tøssedalen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazita Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 god tur da, jeg er alene med ungene så jeg skal ingen turer med hundene i kveld nei. Gubben jobber senvakt i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 18. Mars 2005 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2005 god tur da, jeg er alene med ungene så jeg skal ingen turer med hundene i kveld nei. Gubben jobber senvakt i helgen. sikker på at du ikke har vært en liten tur opp over der i dag, speedy har gått med snuten mistenkelig trykt ned i bakken på veien opp og ned.. døv for mine kommandoer og helt på tulle tur!! he he.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar