Ane Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Vi har merket nå i julen at Ida har utrolig lyst tannkjøtt. Det forrandrer seg litt, men er for det meste så hvitt at man såvidt ser forskjell når man trykker på det. Etter hun spiste godt igår var det blitt lyst rosa. Hun har spist dårlig i julen. Idag når jeg våkna er hun helt hvit. Ingen forskjell når vi trykker på tannkjøttet. Hun er ikke anneledes enn hun pleier. Sover mye inne, og løper og leker ute. Ida er en 14 mnd gammel alaskan husky tispe. Har vært veldig rolig fra vi fikk henne. Nå begynner jeg å lure på om dette er derfor, og hun har vært slik hele tiden, men vi har vært mye hos vet. og de har aldri sagt noe på det. Min søster er sykepleierstudent og lys tannkjøtt er(kan?) være blodmangel, men hun stussa på at den skulle gå opp og ned på få timer. Noen som har innspill? Vi drar til vet når vi kommer hjem, men de åpner ikke før 2 januar, med mindre det er akutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Vet bare at det hadde Maja BC til sønn som etter hvert fikk bilyd på hjertet. Men hun var ikke rolig av seg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Hvitt tannkjøtt er som regel tegn på blodmangel ja. Ville fulgt litt med på henne. Edit: http://www.vcahospitals.com/main/pet-health-information/article/animal-health/anemia-in-dogs/431 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Hvitt tannkjøtt er som regel tegn på blodmangel ja. Ville fulgt litt med på henne.Edit: http://www.vcahospitals.com/main/pet-health-information/article/animal-health/anemia-in-dogs/431 Men skal jeg bare følge med og om hun er nornal ikke bry meg om det? Bør vi ikke oppsøke veterinær når de åpner? Det er vel ikke normalt/bra når hun er så hvit at det ikke er forskjell når vi trykker på det? Hun drikke bra, og har spist bra idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Ring vet. og hør om han/hun mener det haster eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Jeg har alltid hørt at hvis tannkjøttet blir hvitt så er det alvorlig og man bør komme seg til dyrlegen umiddelbart. Men det er vel forskjell på om en hund med vanlig, lakserosa tannkjøtt plutselig blir hvit, eller en hund som generelt sett er blek. Jeg ville tatt en tur til dyrlegen hvis det var min hund. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Men skal jeg bare følge med og om hun er nornal ikke bry meg om det? Bør vi ikke oppsøke veterinær når de åpner? Det er vel ikke normalt/bra når hun er så hvit at det ikke er forskjell når vi trykker på det? Hun drikke bra, og har spist bra idag. Veterinæren så fort de åpner, før om du merker at hun er dårlig. Ring gjerne vakta og hør. Hvitt tannkjøtt er ett ganske alvorlig sykdomstegn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Har sendt sms til veterinæren vår nå, så får vi høre Synes det er så rart når hun oppfører seg helt som vanlig. Nå er vi i bilen på vei hjem fra sogn, så får vi dra innom vet om noen timer om de mener vi bør det. Blir isåfall en dyr jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Bildet lyver litt. Tannkjøttet er bleikere enn på bildet. Veterinæren har fått tilsendt bilde og skal ringe meg senere. Mister dessverre batteriet straks, så hun ikke får ringt meg før vi er hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Vegas er også sånn, og jeg har vært en del bekymret for det. Vært mye hos veterinæren, som mener han er frisk, sett bort i fra magetrøbbel. Vil gjerne høre hva veterinæren din sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Sånn er mine også til tider, uten grunn til bekymring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Sånn blir Shensi også, når magen krangler. Tvert hun har magevondt, så blir hun blek. Når hun er blek, så blir hun også kald generelt og temperaturen synker veldig! Ingen finner noe svar på det forøvrig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Jeg ville tatt bleke slimhinner veldig alvorlig, det kan være tegn på indre blødninger og uttørking. Jeg har vært borti det både i forbindelse med livmorbetennelse og blokkering i tarmen. I førstnevnte tilfelle var tispa roligere enn normalt og spiste dårlig. Hvis slimhinnene hadde vært så lyse som på bildet (eller lysere) så ville jeg vært rask til å kontakte veterinæren - jeg ser at du allerede har gjort det, så da håper jeg du får raskt svar og at det er ingenting 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Og blir gjerne blek om de blir kvalme også, og det er jo ikke så usannsynlig i disse dager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Snakket med veterinæren vår tidligere idag. Hun bad oss følge med litt, og ringe vakten om hun ble hvit igjen eller fikk unormal oppførsel. Deres blodprøveutstyr var dessverre ødelagt og de fikk ikke inn det nye før jul som de var lovet. Ida hadde litt farge da vi kom hjem, så dermed så vi det an. Nå sjekket jeg henne nettopp og hun er lys rosa. Hun har sovet siden vi kom hjem klokken seks.Skal ringe vet. igjen imorgen om hun er blek da. Ellers blir det nok vet.tur mandag uansett om hun har farge imorgen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 27. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2014 Krysser labber og haler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 30. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2014 Hvordan går det med Ida? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 16. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2015 Vi venter på svar på blod og urinprøver Skal opdatere når de kommer. Mest sannsynlig mandag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts