Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ville ikke ha kalt en slik Avbrytelse av bindingstid for svindel. Svindel hadde vært hvis noen hadde løyet til forsikringsselskapet for å få og penger, mens her blir det bare tapt inntekt til et firma..

Hvis det er svindel, ja da begynner politiet å få mange saker..

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har virkelig kranglet med Agria om dette, meldt de inn til klageinstansen for bank- og forsikringtjenesten, osv.. Agria er virkelig noen kranglefanter Men du har noen valg: 1- Si opp ved hov

Nå er det en stund siden jeg sjekket, men jeg mente det skulle gå akkurat. Men det forundrer meg ikke at det ikke går. Alternativet får være at du tar en spansk en og sier opp forsikringen din over ne

Litt avhengig av hvor mange ganger du har ringt de osv., så kan du jo prøve å ta den at hundene dine er omplassert til Agria også. Men husk da at det skjedde senest "i går".. Ringer du og sier at det

Skrevet

Jeg ville ikke ha kalt en slik Avbrytelse av bindingstid for svindel. Svindel hadde vært hvis noen hadde løyet til forsikringsselskapet for å få og penger, mens her blir det bare tapt inntekt til et firma..Hvis det er svindel, ja da begynner politiet å få mange saker..Sent from my iPhone using Tapatalk

Kreative måter å omgås kontrakter som inngås, det være bindingstid eller annet, er å anse som svindel imo. Man kjøper et produkt priset etter bindingstid som man snor seg unna, altså har man fått noe billigere enn man skulle hatt.

Skrevet

Kreative måter å omgås kontrakter som inngås, det være bindingstid eller annet, er å anse som svindel imo. Man kjøper et produkt priset etter bindingstid som man snor seg unna, altså har man fått noe billigere enn man skulle hatt.

Prisen hos agria er det samme enten man betaler beløpet i 1 eller 12 deler, og forsikringen blir ikke billigere på grunn av bindingstiden. Man betaler også på forskudd - altså vil ikke forsikringsselskapet tape noe på at man sier opp forsikringen, annet enn at de minster en kunde.

Du kan ikke sammenligne dette med saker der produktet er billigere fordi det er kjøpt med bindingtid. I slike saker er jeg fullstendig enig med det du skriver.

Agria skriver selv:

"Forsikringsavtalen løper normalt i ett år om gangen og du kan derfor si opp ved hovedforfall. I visse tilfeller kan du si opp forsikringen før avtaletiden er slutt, for eksempel om du har solgt hunden din, eller om hunden dør eller avlives. For å kunne si opp forsikringen før hovedforfall skal altså ditt forsikringsbehov ha falt bort.

Du kan også bytte forsikringsselskap under forsikringsperioden. Det er da ditt nye forsikringsselskap som skal sende oppsigelsen til oss, og du har da en måneds oppsigelsestid."

Så en måneds oppsigelsestid gjelder dersom:

- forsikringsbehov falt bort

- byttet forsikringsselskap

Jeg vet om flere som har sakt opp forsikring hos agria uten å behøve å forklare det noe nærmere enn at forsikringsbehovet har falt bort. Så jeg vil anbefale å ta kontakt med Agria og bare si det som det er, og håpe man støter på en triveligere ansatt :)

Skrevet

Jeg vet om flere som har sakt opp forsikring hos agria uten å behøve å forklare det noe nærmere enn at forsikringsbehovet har falt bort. Så jeg vil anbefale å ta kontakt med Agria og bare si det som det er, og håpe man støter på en triveligere ansatt :)

Som sagt; har akkurat testet det, og det fungerte utmerket ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...