Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny bærbar pc - og trenger hjelp

Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere hatt ganske uflaks med pc'ene mine, så nå spør jeg her inne. Jeg trenger en pc først og fremst til:

- Internettsurfing

- Word - oppgaveskriving (store oppgaver, må derfor være OK å skrive på)

- Lagring av bilder, men ikke mye bilderedigering

- Avspilling av netflix.

Nå har jeg en liten HP ProBook 4340 s med Intel Core prosessor, og er jevnt over fornøyd med denne. Mine krav til pc er egentlig ikke så store, jeg har den ikke veldig mye med meg rundt, men den bør være liten nok til å være grei å ha på fanget i sofaen. Ellers er vel det viktigste at den er kjent for å være holdbar og ikke veldig treg (ut fra prisnivå).

Pris: Mellom 3500 og 5000, men så lavt som mulig (såklart :P).

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med meg og Hundesonen men jeg kan ikke legge inn linker, siden kræsjer når jeg trykker ok.

Men Multicom har en maskin til 2799,- pga demostatus (som regel fordi kunde har brukt angrerett og sendt i retur, eller den har emballasjeskade. Garanti gjelder uansett). Den ligger også som ny/ikke demo til 2999,-

Det er en Lenovo M30-70 med i3 prosessor (4.generasjon/Haswell), 4gb ram og 500gb harddisk. Den kommer med win 8.1 og det tar litt tid å venne seg til, men umulig å komme unna med mindre du kjøper Chromebook eller bedriftsmodell med Windows 7 pro. Sjekk Multicom / PC og nettbrett / Bærbar PC og tilbehør / Vanlig Laptop-hjemmepc-kontor og velg Lenovo som produsent så kommer den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig oppdatert på pc'er i den prisklassen men sjekk ut denne: http://www.dinside.no/929875/de-beste-pc-tilbudene-august-2014

Av de som er anbefalt her ville jeg personlig valgt asus eller lenovo, men acer hadde jeg også tittet på. De andre har jeg lite og dårlig erfaring med. HP er ikke ett merke jeg vurderer før i prisklassen fra 8000++.

Ellers er det vel på denne tiden det kommer en del nytt, og da vil prisene på eldre modeller gå nedover. Så gjelder å gjøre seg opp en mening om hva som passer og følge med på tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mener du at hunden/mankehøyden er over rasestandard? Det er nok ikke vanlig at de krymper, selv om de kan sette seg litt mer i kroppen og bli litt mer solide.
    • Hei Vi har planer om å stille ut snart og er nå på utstillingstreninger. Valpen er 11 måneder så hun er fortsatt i vekst. Det som er er at skulderen ligger litt høyt i forhold til der den egentlig skal være.. har noen vært borti at det kan forandre seg når de blir større? ☺️ 
    • Så mye overraskende eksemplarisk adferd i dag, jeg har lyst til å ignorere alt som ikke var eksemplarisk, fordi fremgangen er så tydelig. Ingen byks i iver for å hilse på forbipasserende, ikke noen stressende impulser om å jage etter syklister. Med unntak av en close call, med snuten faretruende nær å berøre midt på skinkesprekken til en som stod med ryggen til, så forsøkte han heller ikke sniffe busspassasjerer. Rolig og behersket og tålmodig for det meste. Ny fase i utviklingen og sladretreningen har fått effekt.  Hva jeg trenger bli flinkere til å forutse er Edewards ønske om sosial inkludering ved kassen i butikker, for å unngå at han planter labbene på disken. Det har skjedd så mange ganger nå, det er pinlig overfor meg selv å ikke forutse og forebygge det der. Inne i dyrebutikken er det ingen krise, men å LA ham få sjansen til å plante labbene på disken i kaffebaren er FLAUT. Virkelig flaut. Trenger huske at det å interaktere med andre mennesker sammen med Edeward er reell multitasking. Hovedvekten av oppmerksomhet må være på ham, og det er ikke rom for å ikke ha ham som universets midtpunkt i flere sekunder, ellers bryter han sitt-bli for å gjenvinne status som center of attention. Han er dramaqueen og skjørtejeger. Flørter med alt på to bein som sender ham vibber av gjensidig interesse. Vibber. Blikk. Følelser. Det er en kommunikasjonsform Edeward forstår, og der det vibber potensiell kos og kjærlighet, der er ikke han sen om å prøve innkassere.  Nuvel. Han ville endelig posere for fotografen i dag: Enten så har han forstått at sitt-bli gjelder selv om mamsen tar opp den flate, svart magi dingsen, eller.. ..så ble en vindel gittertrapp bare too much to ask. Det var ikke det at han ikke hadde lyst på den bollen.    Det var dumt av meg å sette oss i den situasjonen der med sekken full av råfor. Ventet tålmodig og nonchalant noen trinn lenger ned, uten å gi ham mer oppmerksomhet, og tenkte jeg ikke ville gå derfra før vi mestret den trappen, men så gikk det kuldegys nedover ryggen min og påminnet meg om at vi hadde en real klimakrise på gang, og vi måtte avbryte for å reise hjem til fryseren. Bedre planlegging neste gang.
    • Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...