Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye mindre trygt er grind i bil ift. bur?


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg har vanligvis ikke brukt bilbur til mine, da jeg har hatt en Hpnda CR-v med grind, uten egentlig plass til bur. Nå har jeg kjøpt ny bil, og jeg er sånn i utgangspunktet veldig fornøyd med å bare bruke grind. Men ... Hvor mye mindre trygt er det? Jeg får litt dårlig samvittighet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En solid lastegrind som er boltet fast i bilen vil hindre hunden i å bli kastet fram og skade folk. Litt avhengig av størrelse på bil og hund så vil det ha samme funksjon som et "for stort" bilbur, altså at hunden risikerer større skader ved å bli kastet rundt (den får mer fart pga plassen). Nå er det jo ytterst sjelden det skjer, men for min del er det nok å kjenne én person som hadde to hunder i helt ok form etter en skikkelig kollisjon - i hvert sitt kelabur av passe størrelse.

Men jeg tror ikke jeg hadde hatt veldig dårlig samvittighet for å bare bruke grind. Men jeg ville valgt en type grind der jeg kunne skille hundene isåfall, hvis du har to.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...