Gå til innhold
Hundesonen.no

Keo søker pass i høstferien :)


maysofie
 Share

Recommended Posts

15091434327_f0a4698b73_z.jpg

Jeg har planlagt å ta turen hjem til Nordland i høstferien, fra lørdag 27. september til søndag 5. oktober og har valgt å la Keo være hjemme da det bare er for én uke. Mamma har sagt seg villig til å passe han, men hun har lange arbeidsdager og blir kan dermed borte alt fra 6 til 12 timer om daglig, hun kan bistå med kjøring/henting samt pass dager det evt ikke skulle høve seg for evt hundepasser. Radius får man bare bestemme etter om noen melder seg, vi holder til i Stokke, Vestfold. Derfor tenkte jeg kanskje noen hyggelige soniser har lyst på besøk av verdens herligste guling i èn uke eller noen dager? :flowers:

Keo er forholdsvis problemfri, hans største utfordring er et svimehue av en hormonbombe ifht enkelte andre hannhunder, tisper har frem til idag ikke vist seg til å være noe problem overhodet. Han har minimalt med barneerfaring da han tidligere har vært litt skeptisk, men oppholdte seg hele sommeren med en energisk 2åring uten en mine om å være skeptisk eller bråkete og har etter dette bare funnet barn som god underholdning. Keo er energisk og veldig tilstedeværende, men likevel har han en god avknapp når man behøver (om enn med litt hjelp), han skjønner fort og godt hvilke mennesker som firer på reglene og tillater tull som å dra i båndet eller leke inne sammen med andre hunder :lol: Han er godt vandt til fysisk håndtering, er stille av seg med høy terskel for bjeffing (unntatt i møte med andre hunder, da brummer han værre enn en bjørn) og er relativt lydhør av seg (velger jeg å tro, iallefall) :whistle: Han kan fint være hjemme alene, men da i bur ettersom han har en historie med å være oppfinnsom på nye steder, han kan også sove i bur om nettene uten problem om det er ønskelig, jeg stiller selvsagt med bur av ønsket emne. Hundegård er heller ikke noe problem, kan dog ikke love at han ikke graver litt innimellom.

Keo er veldig glad i tur, det å få brukt både kropp og hjerne er en glede sammen med han. Han er en hund man kan feile med og en Judas av rang, derfor skal evt passer aldri være redd for å gjøre noe galt med han eller metodevalg, de er derfor mer enn velkommen til å prøve all slags trening (startet trening i LP, Ag, RL og smått bruks) om det er ønskelig, Keo er en allemannshund. Han er av typen som kanskje blir litt rastløs om han skulle gå en uke mellom sofa og seng, og ønsker gjerne noen som orker å dra han med seg litt (evt gidder å kaste frisbee, frisbee er verdens beste ting når matmor er syk) :)

Så, da har jeg vell dratt frem alle hans værste sider. OH, ja, han er vandt til å komme og gå i møbler slik han selv vil. Sofaen kan få et forbudt-skilt, men senga tror jeg blir et problem på nettene :innocent:
Om noen vil passe lille gul eller har flere spørsmål, så rop gjerne ut!

14924213628_5559b847ec_z.jpg14367412978_f73309aa60_n.jpg14924128460_2d6ed2ea2a_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gjøre sånn jeg alltid synes er så teit i disse passetrådene, nemlig at folk sier sånn "åååh, hadde det bare passa!", men det er bare fordi han er så fiiin! :wub:

Har hatt en annen bc-gutt i hus før, og både Sirkus Samurai og jeg blei stormforelska, så OM jeg hadde hatt høstferie, så skulle Keo vært hos oss. Bare sånn for å ha sagt det. :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gjøre sånn jeg alltid synes er så teit i disse passetrådene, nemlig at folk sier sånn "åååh, hadde det bare passa!", men det er bare fordi han er så fiiin! :wub:

Har hatt en annen bc-gutt i hus før, og både Sirkus Samurai og jeg blei stormforelska, så OM jeg hadde hatt høstferie, så skulle Keo vært hos oss. Bare sånn for å ha sagt det. :teehe:

Hihihi, syntes ikke slikt er teit når man får komplimenter!

Utheving: :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at Vestfold og Telemark har høstferie til ulik tid! Ellers kunne han gjerne vært her. Jeg har ferie fra 3. oktober, men må altså på skole før det, og han måtte isåfall vært hjemme alene i rundt 7 timer de fire dagene jeg har skole.

Han har ingen problem med å være hjemme alene i de timene, det er bare uvissheten hvor lenge mamma skal jobbe som gjør at vi ser på andre alternativer! Ellers så fungerer jo han slik i hverdagen at han stort sett er alene hjemme fra 0730 til 1530 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingen problem med å være hjemme alene i de timene, det er bare uvissheten hvor lenge mamma skal jobbe som gjør at vi ser på andre alternativer! Ellers så fungerer jo han slik i hverdagen at han stort sett er alene hjemme fra 0730 til 1530 :)

Åja, men da er det jo noe annet :ahappy: Da kan jeg høre med resten av heimen om det er greit for de, så sier jeg fra så fort jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...