Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurdering av dachsen min


Dachslys
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vet ikke helt om jeg har valgt riktig rom å stille dette spørsmålet i, men:

Jeg lurer på om noen utstillingsentusiaster som har peiling på dachs kan gi meg en liten vurdering av dachsegutten min. Jeg har aldri stilt han, og planlegger heller ikke å gjøre det i framtiden da han er veldig nervøs av seg når det kommer til å bli tatt på av fremmede. Likevel synes jeg det kunne ha vært spennende å fått ham vurdert - i forhold til rasestandard selvsagt.

Han er standard størrelse og langhåret. 9 år gammel.

10622207_10152435628231263_1608003957_n.

Alle seriøse vurderinger taes i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det er dessverre ikke så enkelt at man kan få en fullstendig vurdering bare ved hjelp av et bilde. For å kunne vurdere skikkelig, bør man helst ta på hunden og se den røre seg.

Men utfra det man kan se på bildet, så håper jeg noen kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt mene en del ut i fra bildet (dette er raser jeg kan godt) men det blir fort "feil" da et bilde kan gi veldig feil inntrykk, særlig om det ikke er heelt heldig...

Han står litt "bakpå" Som gir et inntrykk av en noe tung front, kombinert med en spent overlinje, og noe knappe vinkler bak. Ellers ok forbryst og godt vinklet i front. Hodet og pels ser bra ut. MEN dette er en kjapp vurdering på bildet ;)

Og så kan jeg legge til at det blir litt for tungt iht. alder for min smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...