Guest lijenta Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Jeg skjønner veldig godt at du vil kunne binde bikkja unna deg jeg. Jeg er helt avhengig av at mine hunder kan bindes i trær eller annet både hjemme, på tur og i andres hager. Skal jeg ha med hundene MÅ de kunne forholde seg rolig der jeg plasserer de. Jeg har tilvendt mine hunder at de skal kunne bli plassert alene på kjettig/bånd siden de var små. Her er jo ikke det aktuelt. Det første jeg ville ha prøvd er å trene gradvis på at hunden kan stå der alene. Belønne og rose etter kort tid når hunden er rolig. Fungerer ikke dette ville jeg stilt krav. Klager hunden ville jeg ha bedt fen legge seg og si ifra tydelig at jeg vil den skal ligge der og være rolig. Lyd er uaktuelt. Piping, bjeffing og uling hadde jeg sakt klart fra om at ikke var lov. Det er gull å kunne gå ifra hunden bundet. Jep det er gull å kunne binde hunden litt i fra seg. De normale løsningene fungerte ikke i det heletatt. Men på onsdag var han hos kiropraktor og på torsdag så nektet jeg han å ligge i gangen(sted en har kontroll over hele huset) På fredag så lå han ute i flere omganger. Har også ligget ute på lørdag og nå i dag på søndag og det er stille han stresser ikke. Vet ikke om det var låsningene eller det å være vakt eller begge deler som gjorde det. Han er i hvertfall helt rolig og avslappet i kroppen når han står ute nå. Så ja det er håp men det har vært utrolig vanskeli å se hva som skulel gjøre forskjellen. Hvorfor jeg tar med Kiropraktoren er fordi på den lille vi ahr trent lydighet er han mye mer fokusert og det så jeg før jeg tok fra han ligge plassen. Dog så har det bare vært små økter vi har trent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts