Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbeltutstilling i Tromsø 19.-20. juli


SFX
 Share

Recommended Posts

Siden dette er en ny utstilling, er det kanskje ikke så mange som er klar over den - men det er ei dobbeltutstilling i Tromsø helga 19.-20. juli, arrangert av Norsk Berner Sennenhundklubb avdeling Troms og Norsk Miniatyrhundklubb avdeling Nord.

Sommerutstilling i Tromsø må jo bare bli vakkert!

Første påmeldingsfrist er 23. juni. Dommerlisten finner dere her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at terrierklubben har sagt nei til at staff får stille, i og med at det ikke akkurat er fullt av utstillinger her nord Sbtlita...

Er glad ikke mine raseklubber har innført restriksjoner på antall utstillinger for rasen.... enda.

Men det kommer vel.

Forresten så er ikke dette en uoffisiell utstilling, men vanlig nasjonal utstilling med cert og full pakke.

Sitter fortsatt og vurderer hvem jeg skal melde på.

Shiba har samme dommer ene dagen som sist helg, så der tror jeg at jeg sparer pengene mine, og melder på bare ene dagen.

Kommer til å stille Hampus og Gåttfred begge dager.

Dina er forhåpentligvis drektig, men vurderer å melde henne på ene dagen og stille henne om det ikke er noen valper inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffet over at retrieverne ikke får delta. Typisk Berner Sennen klubb og miniatyr-klubber..

Det er jo ikke dems feil, det er Retrieverklubben som bestemmer hvem utstillinger dem kan delta på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffet over at retrieverne ikke får delta. Typisk Berner Sennen klubb og miniatyr-klubber..

Hvis du sammenligner terminlista for din rase og min rase, så vil du se at din rase i hovedsak deltar på utstillinger arrangert av raseklubb og underavdelinger (samt NKK, men alle raser MÅ få delta på internasjonale utstillinger).

Retrieverklubben har en policy på hvor mange utstillinger i året de vil ha, og hvor mange cert en rase skal kunne ta - noe de også deler med eksempelvis dachs, jagende spisshunder og stående fuglehunder - dette er også raser du sjelden ser utenfor egne arrangement, samt NKK-utstillingene.

Hvis en er uenig i sin raseklubbs prioriteringer, eller føler at en landsdel er underfordelt på utstillingsfronten, må en ta det opp i egne rekker. Arrangør har ikke lov til å ta med raser hvor raseklubben ikke har sagt ja takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retriverklubben er kjempesær! De vil ikke ha konkurranse mot sine egne utstillinger. Noe som er håpløst her i nord siden det er et helt land mellom oss og dem.. :P

Kan jo telle på ei hånd på hvor mange utstillinger jeg kan delta på uten å kjøre mer enn 20 mil pr vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bor dere her? Jeg kjenner en tigret akitagutt her i byen nemlig. :)

Gleder oss meeen jeg har nettopp børstet en halv pose ull av fjotten. (Som stakk AV mens vi holdt på ute. Fillebikkje..)

Ja, det er @Tiwi sin Shinya som da nok er den du kjenner. Så vidt jeg vet eneste tigergutten som har fast opphold i Tromsø. Selv er jeg herifra, men studerer i en annen by så er her kun i ferier. Er midt i beste røytetida ja.. blir to nakenakitaer som stilles i helga :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg visste at du ikke var Tiwi altså. Morsomt at det er to akitaer da!

Det skjønte jeg. Tenkte jeg bare skulle linke siden vi kan gjøre sånn i tråder nå (kjempegøy :P ). Det blir ganske morsomt det ja, nå krysser vi fingran for pent vær.. nå henger jo tåka skummelt lavt over Fløya :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...