Gå til innhold
Hundesonen.no

Khal Drogo & Legendary Leela

Wachita
 Share

Recommended Posts

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det endelig min tur og, til å lage en tråd her!   Khal Drogo er en tervueren hanne født 27 mars 2014 hos Kennel Nadjarah! Han er etter IT CH Valkohampaan Batticuore og Nadjarah's Dora.   Vi har

Kom nye bilder av valpene som er tatt i dag! Leela og Lobo, eneste hann i kullet!

Han ser ikke så veldig teit ut! Men han er egentlig veldig teit xD https://vimeo.com/116142930 Jakter på frost røyken som kommer når han puster xD

Posted Images

Så herlig :D

Ja, leonbergeren så ikke ut til å helt vite hvor stor han egentlig var xD 2 år gammel, veldig herlig fyr, men tror kanskje han trodde han var myyye mindre enn Khal, så den lille leken de holdt på med var helst at Khal slo potene på Baloo, og Baloo dyttet litt i han med snuten (:

Blir nok litt lettere for oss når Khal er litt større, da føler jeg meg litt tryggere! Jeg er blitt så ufattelig overbeskyttende at det er nesten litt flaut ._.

Hmmm hvor mange leonbergere kan det være i Bergen som heiter baloo. Kan dette være min kollega montroooo...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khal har vært hos vetrinæren i dag! Han var kjempe flink (:

Først måtte vi vel vente en 10-15 minutters tid, og da var han så lei seg fordi han ikke fikk hilse på alle.

Så måtte han opp på bord for første gang mens damen sjekket han. Eneste vi må jobbe litt med er tannsjekken, men det kommer seg! Han ville bare bite på damen istedenfor ;P

Ingen lyd når han fikk vaksinen, og lå og slappet av oppå bordet mens jeg og vet snakket sammen (:

Den høyre testikkelen er kommet ned, den venstre kunne hun ikke kjenne, men hun kjente ingenting i buken heller om den lå der, så da får vi bare vente å se om den kommer ned med tiden ^^

Ellers er han fortsatt verdens herligste valp! Og jeg er så glad for at vi har fått han :D

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg blir forelsket i han hver dag! Så det gjør vondt langt inni mammahjertet at han skal være borte fra meg fra i morgen til søndag.. Men han kommer til å ha det helt fantastisk hos oppdretter med kjente hunder å leke med (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Khal vokser og gror!

Han og min kjære hadde utstillingstrening i dag for første gang. Det gikk litt så som så i begynnelsen, men etterhvert klarte han å fokusere mer, og ikke gå å lukte på gresset eller prøve å løpe fremover.

Utstillingslinen er altfor stram der, men de har nå funnet en metode med løs line som fungerer for dem sammen ^^

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...