Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det galt å se på utseende ved valg av hund?

tuppetroll

Recommended Posts

ja, jeg ville vært glad i hunden uansett :D Men utsendet betyr ikke mye. Men så har jeg en utrolig vakker hund likevel ;)

hehe :P:D:D

rart det der..alt det søte jeg skulle ønske var meg til del, dethar henrik..

Så ute på tur representer vi det beste i hverandre..

:) command..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..belgeren er faktisk ikke den rasen jeg synes er vakrest.Utseendemessig har jeg mer sansen for husky, muskuløse korthårsraser og enkelte jakthunder.Det sagt så ville jeg aldri i livet eid en Bedlington Terrier feks uansett hvor godt de passet til meg ellers. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..belgeren er faktisk ikke den rasen jeg synes er vakrest.Utseendemessig har jeg mer sansen for husky' date=' muskuløse korthårsraser og enkelte jakthunder.Det sagt så ville jeg aldri i livet eid en Bedlington Terrier feks uansett hvor godt de passet til meg ellers. :wink:[/quote']

Belgeren er jo bare noe av det vakreste som finnes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sett litt på utseende også, men mest på hva man skal bruke hunden til.

Når man finner ut hva man skal bruke hunden til og det står mellom flere raser, så velger man vel den hunden innen disse passende rasene som tiltaler deg mest.

Enig med deg!!

Når jeg valgte rase leste jeg om rasen først. Likte egentlig ikke utseendet, FØR jeg møtte rasen i virkelig live. Da ble jeg forelska, og kunne eliminere alle de andre ønskerasene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke firer stadig mer på kravene for å kunne forsvare at "drømmehunden" (rent utseendemessig, altså) passer en perfekt, så ser jeg ikke noe galt i å gå etter utseende. Det har jeg selv gjort med nåværende, mens neste rase jeg har valgt meg ut ikke er det jeg vil kalle vakker.

Jeg tror de fleste vil gå etter utseende til en viss grad, det skulle heller ikke by på problemer om man ikke lar det bli den avgjørende faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...