Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det galt å se på utseende ved valg av hund?


tuppetroll

Recommended Posts

ja, jeg ville vært glad i hunden uansett :D Men utsendet betyr ikke mye. Men så har jeg en utrolig vakker hund likevel ;)

hehe :P:D:D

rart det der..alt det søte jeg skulle ønske var meg til del, dethar henrik..

Så ute på tur representer vi det beste i hverandre..

:) command..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..belgeren er faktisk ikke den rasen jeg synes er vakrest.Utseendemessig har jeg mer sansen for husky, muskuløse korthårsraser og enkelte jakthunder.Det sagt så ville jeg aldri i livet eid en Bedlington Terrier feks uansett hvor godt de passet til meg ellers. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..belgeren er faktisk ikke den rasen jeg synes er vakrest.Utseendemessig har jeg mer sansen for husky' date=' muskuløse korthårsraser og enkelte jakthunder.Det sagt så ville jeg aldri i livet eid en Bedlington Terrier feks uansett hvor godt de passet til meg ellers. :wink:[/quote']

Belgeren er jo bare noe av det vakreste som finnes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sett litt på utseende også, men mest på hva man skal bruke hunden til.

Når man finner ut hva man skal bruke hunden til og det står mellom flere raser, så velger man vel den hunden innen disse passende rasene som tiltaler deg mest.

Enig med deg!!

Når jeg valgte rase leste jeg om rasen først. Likte egentlig ikke utseendet, FØR jeg møtte rasen i virkelig live. Da ble jeg forelska, og kunne eliminere alle de andre ønskerasene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke firer stadig mer på kravene for å kunne forsvare at "drømmehunden" (rent utseendemessig, altså) passer en perfekt, så ser jeg ikke noe galt i å gå etter utseende. Det har jeg selv gjort med nåværende, mens neste rase jeg har valgt meg ut ikke er det jeg vil kalle vakker.

Jeg tror de fleste vil gå etter utseende til en viss grad, det skulle heller ikke by på problemer om man ikke lar det bli den avgjørende faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...