Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er Canon 7D versus 70D evt. annet?


Sheltienkenai
 Share

Recommended Posts

Jeg er i tankeboksen om å kjøpe meg et nytt kamerahus, da mitt nåværende begynner å se sine siste dager. Har Canon EOS 400D fra før, og det fungerer altså, men føler det er på tide å oppgradere det til noe jeg kan utvikle meg mer med.

Ønsker da ikke satse på et med like mange tall foran D, altså 500D, 550D, 600D, og evt. 700D er utelukket.

Det som har stått høyst på ønskelisten er Canon 7D, men har også sett på 60D og 70D som er billigere kamera. Jeg vet 7D er verdt pengene, men spørsmålet er heller om jeg faktisk skal legge 10.000 kr i et kamera.. Det er noe sure penger med tanke på, at det finnes billigere som jeg kan bli like godt fornøyd med min hobbyfotografering.

Derfor har tankene streifet rundt spesielt 70D i det siste. Noen tusen billigere, og føler det kan sammenlignes bra. Men det menes at 70D er mer videokamera enn bildekamera?
Edit: Og skilles det veldig på 8 bilder per/sek (7D) og 7 bilder per/sek (70)?

Jeg tar gjerne i mot positive og negative sider, erfaringer og tanker rundt ulike kamera, samt sammenligning om dem.

Jeg har ulike objektiver jeg bruker, så viktigste er kamerahuset ikke det plastikk-objektivet som følger med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra 400D til en brukt 40D og så til en ny 60D. Jeg er meget fornøyd og synes kameraet har alt jeg forventer av funksjoner. Uansett hvilket du velger blir du nok meget fornøyd, det er enorm forskjell på 400D og 70D/7D i kvalitet og bruksnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Det er vel 70D og 6D som er mest like, såvidt jeg vet. 6D er det "dårligste" proffkameraet, mens 70D er toppmodellen for amatørene. :)

Jeg tror nok 70D er mer brukervennlig, og jeg tror faktisk den har litt bedre spesifikasjoner enn 6D også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...