Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemiljøet i Stavanger?


Aya

Recommended Posts

Flytter sannsynligvis til Stavanger til sommeren (hvis jeg bare får jobb, leilighet og kommer inn på den skolen jeg vil gå på.. hehe), og lurer da på hvorsdan hundemiljøet i Stavanger er. Har en snill og omgjengelig BC gutt på 15 mnd, som jeg skal prøve å få godkjent ettersøkshund på skadet vilt, i tillegg til å trene litt ag, litt lydighet, litt bruks osv, for morro skyld, og for aktiviseringens skyld. Noen som har noen klubber å anbefale eller fraråde, gode treningsmiljøer, eller eventuelt noen som vil være turkamerater? Ville blitt veldig takknemlig for svar, da jeg er møkk lei av å bo avsides og trene alene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du driver med klikkertrening så er det siddis hundeskole du burde trene i, men de har bare lydighet og rally lydighet. De har også mange kurser om hundens språk og problem adferder. Jeg skal trene lydighet der nå i Februar. Hvis du skal gå ag og bruks så bør du gå stavanger brukshundklubb. :)

Vi er alltid klar for tur vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du driver med klikkertrening så er det siddis hundeskole du burde trene i, men de har bare lydighet og rally lydighet. De har også mange kurser om hundens språk og problem adferder. Jeg skal trene lydighet der nå i Februar. Hvis du skal gå ag og bruks så bør du gå stavanger brukshundklubb. :lol:

Vi er alltid klar for tur vi :D

Skal du på tirsdagtreningene til Arne??? Det tenkte jeg jeg og skulle :D Vet du når de begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter sannsynligvis til Stavanger til sommeren (hvis jeg bare får jobb' date=' leilighet og kommer inn på den skolen jeg vil gå på.. hehe), og lurer da på hvorsdan hundemiljøet i Stavanger er. Har en snill og omgjengelig BC gutt på 15 mnd, som jeg skal prøve å få godkjent ettersøkshund på skadet vilt, i tillegg til å trene litt ag, litt lydighet, litt bruks osv, for moro skyld, og for aktiviseringens skyld. Noen som har noen klubber å anbefale eller fraråde, gode treningsmiljøer, eller eventuelt noen som vil være turkamerater? Ville blitt veldig takknemlig for svar, da jeg er møkk lei av å bo avsides og trene alene.. :lol:[/quote']

Viss du kommer ut mot Bryne treffer du oss :wink:

Vet ikke noe om den men det er jo Sør-rogaland brukshund klubb også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på tirsdagtreningene til Arne??? Det tenkte jeg jeg og skulle :D Vet du når de begynner?

Jeg må gå et helgekurs i klikker før jeg kan begynne der. Jeg tror ikke du kan begynne rett på tirsdagstreningene. Du må ha tatt valpekurs eller klikkerkurs der først. Men det helgekurset er 10-12 februar hvis du har lyst å bli med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du driver med klikkertrening så er det siddis hundeskole du burde trene i, men de har bare lydighet og rally lydighet. De har også mange kurser om hundens språk og problem adferder. Jeg skal trene lydighet der nå i Februar. Hvis du skal gå ag og bruks så bør du gå stavanger brukshundklubb. :lol:

Vi er alltid klar for tur vi :D

Jeg må bare spørre deg :D Om du har og Kali har vært utenfor Remabutikken i Aspervika for ikke så lenge siden?

Jeg så nemlig en hund der som så akkurat ut som Kali :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til stavanger!! :D

Vil anbefale stavanger brukshund klubb!

Og vil du ha tur venner, så er vi parat vi!!! :D

Er det ikke Sør-rogalands brukshundklubb du mener? :lol:

Stavanger er en bra plass å bo.

Men anyways, jeg og Diego blir gjerne med på tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket miljø du velger bør avhenge av treningsmetoden. Er du renspikka klikkertrener vil du føle deg veldig hjemme hos Arne på Siddis hundeskole. Både han og hjelpeinstruktørene der er kjempeflinke. Ikke subjektiv her jeg nå... neeeeeeeeida :oops:

SBK - sørrogaland brukshundklubb har en veldig fin agbane og du blir ikke uglesett om du klikkertrener og får til hunden, men får du ikke til vil du få mange "gode" råd i andre retninger.

Vil du trene etterøsks og lignende kan jeg anbefale å slå deg sammen med nrh avd. stavanger.

Hilsen ex. sbkmedlem :wink: (har flytta da, derfor jeg ikke er med der lenger )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gå et helgekurs i klikker før jeg kan begynne der. Jeg tror ikke du kan begynne rett på tirsdagstreningene. Du må ha tatt valpekurs eller klikkerkurs der først. Men det helgekurset er 10-12 februar hvis du har lyst å bli med. :D

Har allerede vært på rally-kurs, hundens språk og klikkerkurs hos Arne så jeg har nok kurs til treningene hans :mrgreen:

Vet du når de begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ, Stavanger Brukshundklubb???

Er det Sør-Rogaland Brukshundklubb som har skiftet navn, eller er det en som heter det (føler meg veldig blond nå)

Hehe, en BITTE liten skrivefeil fra min side! ;)

(men du ejo litt blond og så Gunn! Jaffal oppå! :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! ;) Jeg ble veldig glad for at så mange vil holde meg og pumaen med selskap på turer i året som kommer.. Og jeg kommer gjerne ut på jærstrendene og;)

Takk for tipset om siddis- jeg klikker jeg, så det høres veldig bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på tirsdagtreningene til Arne??? Det tenkte jeg jeg og skulle :P Vet du når de begynner?

Hallo i luken. Vil bare informere om at tirsdagstreningene til Arne begynner kl. 17.30 om tirsdagene. Han pleier å dele opp slik at en gruppe går fra 17.30 til 19.00 og en gruppe fra 19.00 til 20.30. Vi trener i et drivhus på Sola.

Marianne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken. Vil bare informere om at tirsdagstreningene til Arne begynner kl. 17.30 om tirsdagene. Han pleier å dele opp slik at en gruppe går fra 17.30 til 19.00 og en gruppe fra 19.00 til 20.30. Vi trener i et drivhus på Sola.

Marianne :)

Takk skal du ha, bra noe er oppdaterte :wink: Når jeg tenker etter så har han lagt det ut på nettsiden også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...