Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dagen begynte ca kl 9-10, jeg er syk så senga frista veldig med tanke på at jeg ikke skulle noe på morgenen.

Men først i 12tiden var jeg oppegående nok til å sjekke tlf og det som hører med; snapchat, instagram, facbook, coc og tapatalk. Efit - åja. Ja, kan gjøre en siden morgenen var lik til da

Så kl 13 - midt i hundesonenlesinga var utsikten min (gjennom telefonen) dette

Kl 14 var det kosetid før vi skulle ut å gå (nei det er ikke jeg som har putta konditorfarge i luggen - er selv motstander for hva lillesøs har gjort�)

Kl 15 gikk vi til farmor som hadde bursdag i uka som var, og skulle feire med koltbord. Klarte ikke få med hele koltbordet, men var mye godt der :)

Kl 16 var det på tide med nytt efit bilde, og motivet ble tanted to langhårede dvergdachser som også var med på feiringa :lol:

(Hvem ville trodd disse var helsøsken fra to forskjellige kull?)

Kl 17 var tlf min gått tom for strøm, så ingen bilde ble tatt :lol: Men rakk akkuratt å avlyse stallen da jeg så jeg ikke kom til å rekke det.

Kl 18 var vi kommet hjem og jeg fikk tak i lader

Kl 19 så jeg på tv. Too cute gikk på animal planet, og gud hvor søte :D

Kl 20 søkte jeg på skole til høsten, selv om jeg ikke har peeeeiling :lol:

Deretter så jeg Karate Kid og Pirates of the Caribbean så litt "unødvendig" å ta flere bilder av en tvskjerm (hvor jeg har vært planta til nå.. Med coc)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 4
Skrevet
Stakkars liten med konditorfarge, så litt anklagende ut! :lol:
Du skjønner.. Det er ikke første gang.. :aww:

Nå fikk jeg skikkelig lyst på eggerøre og laks! Hva søkte du på :) Synes konditorfarge i luggen var kult :lol:
(Foreløpig) har jeg søkt dyrlege, medisin, molekylærbiologi, sykepleie og ingeniør - kjemi. Men veldig sikker på at de tre første har jeg alt for dårlige karakterer til :whistle: Søker likevel jeg :icon_redface: Jeg har fått tips å søke i utlandet, men så sliter jeg veldig med å gjøre tunge fag på engelsk. Og jeg er for blond til å manøvrere meg rundt for å finne iformasjon :P

Fin lugg! :lol: Nydelig liten pelssak det der da. Syns sonen trenger mer bilder av han. :aww:
:teehe: Takk :D Jeg syntes også han er nydelig: Tenkte å lage egen tråd etterhvert, men har jo litt planer om å få meg egen, så har "ventet" til da :ahappy: Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...